Nedavno su me prijatelji zamolili da im pomognem namjestiti jarbol na starom krstašu od 43 stope. Problem s jarbolom bio je prilično složen: pred jedrenje, oni bi nategnuli pripone i krmeni zaputak, ali u tijekom jedrenja bi se jarbol nezgodno pomicao sa svakim udarcem pramca u valove. Vidjevši da su pripone nategnute gotovo do kraja, nije preostalo drugo nego popustiti cijeli jarbol i namjestiti ga ponovo. Nakon gotovo dvosatnog posla isplovili smo na more, ali sve je ostalo kako je i bilo.
Po povratku u marinu, istraživali smo u čemu je stvar i napokon shvatili da nije problem u priponama i namještanju jarbola, nego u palubi na koju se jarbol oslanja. Natežući jarbol, mi smo zapravo preko sistema pripona pomicali jarbol kao strelicu luka pa se u jedrenju svod kabine pod tim velikim pritiskom znatno savijao.
Svojim sam prijateljima tada objasnio da im je potreban dobar plastičar koji će im ojačati oslonac jarbola na starom brodu.
⇑ Kod suvremenih regatnih krstaša, fino natezanje pripona vrši se podizanjem jarbola uz pomoć hidraulične pumpe.
iz knjige "Jedrenje - mornarske vještine" Emila Tomaševića
Knjige nema u slobodnoj prodaji, ali je dostupna svim polaznicima Ultra škole jedrenja