30. svibnja jedrila se prva, a 1. lipnja druga etapa jedne od regata koje organizira JK Labud u 2025. godini. 

Odavno je ova regata stekla status jedne od najpopularnijih regata u Hrvatskoj na kojoj se mora sudjelovati ako se želi postići određeni status na sceni jedrenja u krstašima. Posebnu atraktivnost donosila joj je i odluka organizatora da se titula najboljeg dodijeli na način koji je i po međunarodnim jedriličarskim standardima određen kao trenutno jedan od najpoštenijih. Riječ je o ORC sustavu razvrstanja.

Naravno, uvijek je poseban prestiž najbrže prejedriti zadanu rutu i prvi presjeći ciljnu ravninu, ali kad se na regatu žele privući i jedrilice koje nisu najveće i koje nemaju hrpu kvadrata, a na njima su i dalje vrhunski jedriličari koji žele imati šansu da pobijede u koliko toliko ravnopravnim uvjetima, sustavi razvrstanja su vrlo dobra rješenja. To je regati svake godine davalo lijepu natjecateljsku draž, ali iz nekog razloga organizatori su u Oglasu regate odlučili da za ORC skupinu mora biti prijavljeno minimalno 20 jedrilica da bi ista bila oformljena. Taj broj je ranijih godina bio 10, tako da natjecateljima koji su stigli zbog ORC-a ta odluka nije bila simpatična.

Koliko će to utjecati na popularnost regate u idućim izdanjima i da li će Labudaši ostati pri tom receptu vidjet ćemo tek za godinu dana. Uglavnom, ove godine jedini način po kojem su se jedrilice klasificirale bio je Open s vrlo zanimljivim izborom LOA za definiranje pojedinih grupa.

Ali vratimo se regati... Prva etapa startala je po nestabilnoj burici koja je puhala između nule i 7-8 čvorova. S tim vjetrićem flota je stigla do Čiova, a onda slijedi prva tranzicija. Bura prestaje i okreće na tramuntanu, tako da su profitirale posade koje su otišle prema Šolti, dok su one koje su izabrale Čiovsku stranu malo zaostale.

Šoltanska strana vrlo brzo nastavlja prema Maslenici i od nje se nastavljaju ponašati točno po prognozi koja je pogodila s velikom plavom "flekom" na potezu prema Visu. S ciljem izbjegavanja tog poteza s bonacom mnoge jedrilice odlaze u širokom luku prema zapadu, a oni koji su kasnili imali su pred sobom nešto kraću rutu jer se popunila ta zona s bonacom ali vremenski je to već bilo kasno da bi se mogle ugroziti jedrilice koje su prethodnu bonacu zaobišle sa zapada. 

Da vodeća, zapadna, skupina bude u još boljem položaju pobrinuo se i vjetar sa zapada kojeg je bilo do 17-18 čvorova, tako da je razlika između njih i prateće skupine bila praktički nedostižna i neke jedrilice su neočekivano dobro završile ovu etapu.

Druga etapa startala je također po laganom vjetru. Smjer je bio iz zapada, a smjer je išao i do tramuntane i u principu riječ je bila o termici Komiške uvale.

Nakon što je flota napustila uvalu upali su u bonacu, a prognoza je najavljivala da će ih preuzeti jugo koje je u praksi dosta kasnilo.

Crta od juga bila je cijelo vrijeme vidljiva i bilo je očito da dolazi s juga i jugoistoka, ali udari vjetra dolazili su uglavnom sa zapada. Zbog toga su se neke jedrilice ponovno dale na zapadnu stranu, dok je dio jedrio točno kroz sredinu.

Do sredine jugo je prvo stiglo i jedrilice koje su napredovale tom rutom prve su stigle do Maslenice. Od zapadne strane priključak je uspio uhvatiti jedino Polet.

Nakon Maslenice vjetar je okrenuo prema zapadu i do polovine puta do Splita jedrilo se po ugodnih desetak čvorova.

U prvoj etapi pobjedu odnosi najnoviji TP52 u hrvatskoj floti - Scorpio Filipa Babića. Na premijernoj regati ove jedrilice odnose pobjedu s 41 minutom prednosti ispred drugoplasiranog Melgesa 40 - Clockwork Andreja Šooš Maceljskog koji je 23 minute bio brži od Angelo Rosso Lea Lemešića.

Što se tiče druge etape, pobjedu odnosi Labudova perjanica - Polet Furioso Nikole Deškovića koji je za dvije i pol minute bio brži od Fatamorgane II Mate Arapova. Jedini koji je pokazao stabilnost u rezultatima bio je Angelo Rosso koji je ponovno ciljnu ravninu presjekao kao treći i to s 22 minute kašnjenja za drugoplasiranim.

Međutim, poredak ulaska u cilj i pripadajući bodovi nisu bitni za konačnu pobjedu, već zbroj vremena jedrenja u ove dvije etape. Ova suma najmanja je bila kod posade Scorpia koji je drugu etapu završio na sedmom mjestu sa jedan sat, 12 minuta i 45 sekundi zakašnjenja za direktnim konkurentom - Polet Furiosom, ali koji je prvu etapu završio kao 8. i sa sat, 45 minuta i 28 sekundi zakašnjenja za Scorpiom.

Evo što je o pobjedi svoje ekipe izjavio kormilar i vlasnik Scorpia, Filip Babić:

Foto: posada Scorpia, privatna arhiva

Ovo nam je bila prva regata s novim brodom i nismo imali velika očekivanja jer se ekipa još treba uigrati... imali smo samo nekoliko treninga prije Komiške.
Start prve etape bio nam je odličan. Mislim da smo bili među najboljih pet, ako ne i među najbolja tri broda.
Odmah smo krenuli s gennakerom koji se vrlo brzo morao skidati, dok su Polet i ostali išli s drifterom.
Do Maslenice nas 5-6 vodećih bilo je unutar pola milje do milju. Točno se sjećam da sam se u jednom trenutku okrenuo i vidio Baru na oko 500 metara iza nas.
Moram istaknuti da smo stalno bili u vjetru i nismo stajali, kao da smo uhvatili direktnu liniju za Komižu. Vjetar nam je nakon Maslenice i postupno jačao. Išao je do 17-18 čvorova, a brzina jedrilice išla je i do 19 čvorova.
Udaljili smo se od ostalih kao da je netko upalio turbo pogon, tako da smo iznenadili ekipu na cilju u Komiži. Nikog nije bilo na cilju kad smo stigli, tek kasnije je netko isplovio s gumenjakom da nas fotografira kako završavamo.
Mislim da su to bili idealni uvjeti, bar za nas, daj Bože da tako bude na svakoj regati :) imali smo komstantan vjetar, odradili smo sve bez greške s minimalnim brojem pojalabandi i viri i stigli u cilj s 41 minutom prednosti ispred Clockworka.
U subotu smo napravili trening, znali smo da će biti teško u drugoj etapi, pogotovo jer još nemamo sva jedra a bonaca je bila u najavi. Tako nam je Luka Šangulin posudio s Firsta 44 Code 0 i J0. Da ih nismo imali ne bi ovako dobro završilo.
I drugi start smo odlično odradili i odlijepili se od ostatka flote i vodili smo skroz do Barjaka. Tamo smo upali u bonacu i to je iskoristio Polet koji je otišao zapadnije od nas. Fatamorgana, Bare i još neki su u tom dijelu prošli između Barjaka i Visa, dok smo mi iza njih između dva Barjaka i oni su otišli južnijom rutom.
To je onda bio trenutak nakon kojeg se trebalo vidjeti tko je pogodio. Ovog puta to je bila Fatamorgana koja je uhvatila prvi reful iz smjera Hvara. Taj reful je izgleda nas zaobišao i uhvatio Poleta koji je bio iznad nas i mi smo nastavili čekati u bonaci iduća dva sata.
Doslovno su nas svi charter brodovi s bijelim jedrima prošli i tek kad nam je stigao jedan malo jači reful počeli smo hvatati ostale jednog po jednog... prvo smo uhvatili onaj šibenski J, pa smo prošli Drinkovića... i na kraju u cilj ulazimo sedmi.
Kad smo prošli ciljnu ravninu nismo znali koji smo u ukupnom poretku. Znali smo da nas Polet ne može stići zbog razlike u prvoj etapi, tako da nam je neizvjesnost stvarao Clockwork kojem nismo znali vrijeme jedrenja. I eto na kraju bili smo bolji za minutu i 45 sekundi.
A što se tiče nastavka sezone, plan nam je nastupiti na ostalim Labudovim regatama. Planirali smo jedriti i na Paiškoj, ali nisu bili gotovi papiri za brod pa smo je preskočili. Želja nam je nastupiti i na Južnodalmatinskoj, pa onda krenuti s Mrdujom, Viškom, Kokom i završiti s Jabukom.
Jabuka nam je još malo upitna jer za nju je potrebno imati glavno jedro s kratom, a mi ga nemamo, pa moramo vidjeti kako ćemo se organizirati po tom pitanju.
Također trebamo napraviti i još poneki trening. Ekipa je inače sastavljena od nas desetak u rekreativnom dijelu posade - obitelj i prijatelji, te 5-6 članova u profesionalnom dijelu.

Filip Babić, Scorpio

Što se tiče rezultata regate, možete ih pronaći na sljedećim linkovima... rezultati 1. etape nalaze se ovdje, rezultati 2. etape su na ovom linku, dok se ukupni zbroj i generalni plasmani nalaze na ovom linku.

Naslovna foto: JK Labud Facebook

 

Back To Top