Inicijativa jednog od najstarijih članova JK Val iz Šibenika, Mojmira Martina, da klasu Flying Dutchman dovede u Šibenik izgleda da je uhvatila čvrste korijene kako u njegovom matičnom klubu tako i među kolegama iz ove vječno atraktivne klase.

Drugu godinu za redom u istom terminu, prvi vikend u lipnju, dva dana jedrilo se u šibenskoj luci. 

Ove godine vjetra je bilo više nego dovoljno. U subotu, nakon okupljanja na moru, moralo  se čekati jer je vjetar bio dosta nestabilan po smjeru. Strpljenje se na koncu isplatilo i nakon čekanja od otprilike sat vremena vjetar se ustabilio na jugozapadni smjer, a puhao je do 15 čvorova uz refule do 20.

Ovakvi uvjeti bili su više nego atraktivni i od natjecatelja se tražila dobra fizička sprema, kako da se kompetitivno jedri, tako i da se zadrži dovoljna razina koncentracije.

Flota je brojala 9 posada od čega je bilo 8 iz Hrvatske i jedna iz Mađarske. Riječ je o već uigranim kombinacijama, kao i nekim novim parovima koji se još uigravaju. Najviše se isticala ekipa s Balatona -  Peter Tenke & Csaba Polgar, koja je pokazala vrhunsku spremnost, što je  bilo i  za očekivati s obzirom  na klub kojeg predstavljaju. Članovi su Spartacus Sailing Cluba u kojoj se nalazi flota sastavljena od višestrukih svjetskih prvaka i nekoliko posada koje u top 10 na svim velikim svjetskim smotrama.

U subotu su se odjedrila tri plova, a u nedjelju još dva. Svaki plov jedrio se u tri kruga jer konfiguracija šibenske luke u kombinaciji sa smjerom vjetra nije dozvolila postavljanje duljeg regatnog polja. Teoretski, u nedjelju kad je vjetar bio više s juga - duž šibenske luke, orca se mogla postaviti i dulja, ali trebalo je uzeti u obzir da je nedjelja dan kad charteri napuštaju baze u marinama i intenzivira se pomorski promet.

S druge strane, na ovaj način posade  su imale zahtjevniji posao s obzirom da su morale više puta dizati i spuštati spinakere.

Treba spomenuti da su u subotu dvije posade ostale bez spinakera. Jednoj posadi se rasparao, a drugoj je završio ispod trupa, pa je posljedica bila jednaka. Uglavnom, rezervni su bili spremni za nedjelju.

Što se tiče naših predstavnika, na vrhu su se izmjenjivale posade Kosanović - Celić i Peharda - Marević. Oni su uglavnom bili u samom vrhu, a treba spomenuti i bljesak koji je imala i jedna od novih kombinacija, unuk i djed Matulja - Val i Ferdo.

Tko je i kako jedrio možete vidjeti u priloženim playback animacijama, a kompletne rezultate možete pronaći na ovom linku.

Neslužbeno je najavljeno da bise Prvenstvo Hrvatske za 2025. moglo jedriti u Šibeniku, ali u tom slučaju flota će se sigurno morat izvesti na otvoreno more što zbog veće broja očekivanih sudionika, što zbog obavezno duljeg regatnog polja. U tom slučaju najvjerojatnije je da će se jedriti u akvatoriju na kojem smo ranije gledali ORC flotu, u trokutu između Zlarina, Tijata i Obonjana.

Iduća regata klase u Hrvatskoj jedri se u Puli u listopadu, a regate  će kao i lani biti dio Europa Cupa i domaćin je JK Vega.

 

Playbackovi

 

Back To Top