Posljednja regata klase Melges 24 u Hrvatskoj ujedno je i Prvenstvo Hrvatske i to otvorenog tipa. Uz domaće posade nastupili su još Talijani, Mađari i Britanci. Jedrilo se u Trogiru od 17. do 19. studenog, a flota je brojala ukupno 27 jedrilica!
Hrvatska je i na kraju sezone bila popularna destinacija za jedriličare u klasi Melges 24. Trenutnoj popularnosti definitivno pridonosi i domaćinstvo Europskog prvenstva 2024. godine, pa neke posade iz inozemstva dolaze na testiranje akvatorija, vjetrova, a i konkurencije.
Od predviđena tri dana jedrenja efektivno su iskorištena samo prva dva. U petak je puhalo sa zapada i jedrilo se unutar Trogirskog zaljeva, a u nedjelju kad je okrenulo na buru jedrilo se van Čiova, dok je u nedjelju vladala apsolutna bezvjetrica.
Regatno polje smješteno između otočića Okruga i Trogira dozvolilo je održavanje tri vrlo atraktivna jedrenja. Puhalo je između 12 i 18 čvorova, a na udare i preko 20.
Ono što je posebno zanimalo cijelu flotu, a posebno organizatore, bilo je ponašanje novih bova. Naime, po prvi put su na jednu regatu klase Melges 24 dovedene autonomne bove koje bi u idućoj sezoni trebale postati standard na regatama ove klase. Testnim korištenjem vodstvo klase bilo je zadovoljno. Naravno, kad je tehnika u pitanju uvijek su mogući problemi po pitanju mnoštva novih karika u tom lancu, ali s odgovarajućom pripremom sve je odrađeno na odgovarajućem nivou.
Jedrenje u petak prošlo je u znaku Universitas Nove, Razjarenog i talijanske posade Strambapapa. Posada Universitas Nove nastupila je po prvi put nakon dulje pauze, tako da je u tri održana plova imala i vrlo dobrih jedrenja (prvo i treće mjesto), a i jedan za njih malo ozbiljniji kiks (dvanaesto mjesto). S druge strane, Razjareni su jedrili izvrsno i osvojili 3., 1. i 2. mjesto, a Talijani su ipak bili najbrži tog dana s dva druga i jednim prvim mjestom.
Kako je dan obilovao vjetrom najbolje rezultate ostvarile su posade koje su bile i fizički i psihički najspremnije. Sve se vrlo brzo odigravalo i po tako jakom vjetru sve greške su se puno naplaćivale.
U subotu je vjetar otišao u desno i prebacio se u vrlo ozbiljnu buru zbog koje je regatno polje trebalo biti dosta dugo, pa se više nije moglo pronaći dovoljno prostora u Trogirskom zaljevu. Zato je flota izašla na otvoreno između Čiova i Šolte.
Osim što je regata bila apsolutni užitak za nekoliko prisutnih gledatelje, bila je iznimno iscrpljujući test za sve posade. U svakoj krmi se glisiralo i oprema je bila na maksimalno zahtjevnim testovima izdržljivosti. Istrošenija oprema i gennakeri su pucali, a čak se dogodio i jedan lom jarbola. To se nažalost dogodilo britanskoj posadi kojoj je prilikom spuštanja gennakera ovaj upao u more, pa su "zakočarili", a ovo opterećenje vrh jarbola nije uspio izdržati.
Također je bilo zanimljivo i pratiti kako su se birale strane regatnog polja. Naime, ogromna razlika u pritisku vladala je i na samoj startnoj liniji. Na strani regatnog odbora puhalo je 7-8 čvorova više nego na strani pina. Zatim kako se išlo prema bovama na orci pritisak se prebacivao na lijevu stranu i većina flote je prilazila orci lijevim uzdama.
Ovakve uvjete najbolje su iskoristile dvije Talijanske posade, Arkanoe by Montura i ponovno Strambapapa, dok je od naših ekipa ponovno najbolja bila posada Razjarenog s dva druga mjesta.
U svakom slučaju, sve izbore i njihove posljedice možete pronaći u playbackovima koji se nalaze u nastavku članka.
Što se tiče nedjelje, osim što se nije odjedrio niti jedan plov, jedino što se može istaknuti je fair play i prijateljski pristup svih sudionika, jer ubrzo nakon subotnjeg povratka na kopno pronašao se jedan rezervni jarbol koji je posuđen posadi iz Velike Britanije i kojeg su ovi pripremili za jedrenje.
Kompletne rezultate regate možete pronaći na ovom linku.
Statistika
Playbackovi