Stvarno je teško bilo izabrati naslov za izvještaj o nastupu dvije hrvatske posade u skifovima 49er i 49erFX na ovom svjetskom prvenstvu. Muška posada, braća Fantela, teoretski su trebali braniti naslov svjetskih prvaka, ali s obzirom na tešku ozljedu mlađeg brata od prije nekoliko mjeseci bilo je nerealno razmišljati o borbi za postolje, ali na kraju plasmanom u medal race sigurno je sigurno bio ispunjen jedan od ciljeva. S druge strane, ženska posada je na ovom SP imala pretposljednju šansu za plasman na ovogodišnje Olimpijske igre.

Pa krenimo od Šime i Mihovila Fantele.

Njih dvojica nisu imali previše vremena za pripreme, jer je Mihovil s treninzima mogao krenuti tek u prosincu. Što se njih tiše, najvažnije je bilo vidjeti da li je ozljeda ostavila psihološkog traga i može li se Mihovil vratiti na jedrilicu sa 100%, odnosno da ne jedri s mentalnom kočnicom zbog straha od ponavljanja neugodne situacije.

Po prikazanom na regati u Geelongu izgleda da su sve stvari sjele na svoje mjesto i sad ostaje samo da momci nastave s treninzima, jer odavno nemaju presinga vezanog uz plasman u olimpijsku reprezentaciju. Svoju normu su ispunili prilikom osvajanja svjetskog naslova, tako da na ovoj regati definitivno nisu imali rezultatski pressing.

S druge strane Enia Ninčević i Mihaela Zjena De Micheli Vitturi otišle su u Australiju s nadom u uspješne kvalifikacije.

I muške i ženske posade su imale regatu organizirane na istom mjestu, a u blizini su regatno polje imali i katamarani klase Nacra 17. Stvarno hrpa najbržih olimpijskih jedrilica na jednom mjestu, a da bi organizatori imali malo laganiji posao, program je predviđao jedrenje različitih klasa u druga doba dana.

Prvi dan regate nije se jedrilo. Razlog je bio previše jak vjetar. Puhalo je s istoka između 25 i 30 čvorova. Drugog dana vjetar je bio upola slabiji i djevojke su odjedrile svoje plovove kroz jutro, dok su momci na regatno polje izašli u poslijepodnevnim satima. Nakon toga regate su se nizale jedna za drugom.

Obje flote su odjedrile po šest kvalifikacijskih jedrenja, a u finalu su muške posade uspjele napraviti također šest plovova, dok su djevojke imale samo po pet finalnih jedrenja. A za kraj su obje flote imale još i medal race.

Foto: Drew Malcolm

Malo detaljnije o događanjima u Geelongu ispričao je trener ženske posade, Karlo Krpeljević:

Prvog dana se nije jedrilo zbog nevere, a kasnije su puhali srednji i jači vjetrovi... od 12 do 17 čvorova. Cure su taj prvi dan kad se jedrilo bile dobre, ali bilo je previše trave na regatnom polju. Svima je zapinjala za peraje, pa se moralo puno čistiti. Inače je nema toliko, ali je ta nevera dignula s dna i stvarno nije bilo ugodno... iskreno, katastrofa. Tu su izgubile dosta bodova. Bile su u jednom plovu prve, pa su ušle kao osme. U idućem su bile treće, pa su završile kao pete. Stvarno su izgubile dosta važnih bodova zbog tih problema. A drugi dan su dobile jedan penal na startu. To im je bio dosta jak udarac, a kasnije su zaredale loše starteve nakon kojih se nisu izvukle. To su bili oni dani kad ti jednostavno ne ide, kad se svaki put odlučiš na krivu stranu. Tako da je stvarno šteta što nisu ostvarile bolje rezultate. Mislim, bili su njihovi uvjeti, dosta je puhalo, a po tome su one najbolje. Ta tri puta su svaki put bile na kraju oko desetog mjesta, a to ipak nije bilo dovoljno.

Karlo Krpeljević, JK Uskok

Finalni dio natjecanja otvaraju s još jednim desetim mjestom, zatim je uslijedio jedan kiks s 19. pozicijom, nakon koje ulaze u cilj kao 4., 1. i 8. Konačna suma ih je smjestila na 28. mjesto.

Prva iduća regata na koju posada 49erFX-a planira ići je Trofej princeze Sofije na Palmi, a nakon toga posljednja šansa za Rio na Svjetskom kupu u Genovi. Utješno je to što u Genovi ne bi trebalo biti trave na regatnom polju, ali s druge strane se ne očekuje da će to biti baš vjetrovit jedriličarski događaj.

S druge strane, braća Fantela su izgleda mnogo bolje pogađala pravu stranu na regatnom polju. U kvalifikacijama im je forma konstantno rasla i nakon dva uvodna 10. mjesta uspijevaju u cilj ulaziti sve bolje i bolje.

Dobar prosjek im osigurava jedenje u zlatnoj skupini.

Otvaranje finala im nije bio baš dio regate kojeg će se puno sjećati, ali su ga bar mogli odbaciti. Potom su se trgnuli, ušli u cilj kao drugi, a potom do kraja slijede lagane oscilacije i izmjene po jednog dobrog i jednog lošeg finiša. Na kraju skupljaju dovoljno bodova da se plasiraju u samo završnicu prvenstva, plov za odličje.

U toj konkurenciji, praktički stvarno najboljoj na svijetu, završavaju pretposljednji i u konačnici im to osigurava solidno deseto mjesto. Inače, da je bilo malo više sportske sreće i doslovno par bodova manje, mogli su završiti i nekoliko mjesta visočije.


A po pitanju mega drame oko Korona virusa, jedriličarima je bio zabranjen odlazak u Melbourne. Tih dana se u tom gradu identificiralo nekoliko oboljelih, pa su organizatori tako htjeli sačuvati zdravlje jedriličara.

 

Naslovna foto: Sailing Energy

 

Back To Top