Prva regata klase Flying Dutchman koju je organizirao JK Val u svojoj novijoj povijesti uspješno je privedena kraju, a organizatori i sudionici se nadaju da je riječ samo o prvoj u dugom nizu u godinama koje su ispred nas.

Regata se odjedrila za vikend 3. i 4. lipnja, a mjesto radnje bila je Šibenska luka, dok je glavni "krivac" za dolazak Flyinga u Šibenik dugogodišnji Valovac, Mojmir Martin.

Mojmir je vlasnik jedne jedrilice ove klase dugi niz godina, a riječ je o Flyingu koji je izradio najpoznatiji brodograditelj ove klase, Bob Hoare. Dugo vremena je ovaj trup proveo u garaži jer se njegov vlasnik posvetio renovaciji sa što više originalnih dijelova, a koje je sad već skoro pa i nemoguće pronaći, i ova regata iskorištena je za njegovo svečano (ponovno) porinuće.

Uz Mojmira i njegovog flokistu, na regati je zajedrilo još šest posada. Po jedna posada bila je iz Splita, Kraljevice, Lovrana i tri iz Pule.

Vrijeme u Šibeniku bilo je pravo ljetno iako temperature još nisu prešle 30°, ali sunce je bilo nemilosrdno. U subotu se jedrilo po laganom maestralu koji je puhao do 7-8 čvorova, a u nedjelju po južinu koji je u refulima puhao i do 15 čvorova.

S obzirom da je riječ o vrlo brzim jedrilicama, a u kombinaciji sa smjerom vjetra, regatno polje se postavilo u obliku štapa. U subotu je bila kraća varijanta koja je apsolutno tražila da se jedri tri kruga, dok je u nedjelju polje bilo značajno dulje, ali se prvi plov također odjedrio u tri kruga, dok je u drugom plovu skraćena ruta na dva kruga.

Nakon prvog odjedrenog plova u subotu, odmah se krenulo s predstartnom procedurom za drugi plov, ali flota je bila nervozna i nakon signaliziranja općeg opoziva moralo se krenuti s novom procedurom. Ona je prošla s dva pojedinačna prijestupa, ali ono što je taj plov više obilježilo bio je vrlo velik odlazak vjetra u lijevo, pa RO prekida jedrenje u drugoj orci.

Razlog ovako velikom zaokretu bila je nevera koja je dolazila s kopna. Iako je nebo bilo dosta tmurno, na moru nije bilo značajnih posljedica i rezime je bio potpuno slabljenje vjetra.

Tako se do finalnih rezultata stiglo s tri odjedrena plova, a pobjednički pehar doma je odnijela posada Nadan Kosanović & Boško Celić iz JK Vega. Njihova pobjeda bila je skoro pa idealna, jer su jedino u prvom plovu u cilj ušli kao drugi, dok su u preostala dva pobijedili.

Drugo mjesto s duplo više bodova osvojili su Robin & Ferdo Matulja iz JK Istra, dok je samo jedan bod više od drugoplasiranih imala posada Filip Zoričić & Bruno Marević iz JK Labud, a kompletne rezultate regate možete pronaći na ovom linku.

U nastavku članaka možete pronaći playbackove sva tri odjedrena plova, a ono što će njihovi pažljiviji analizatori primijetiti je veći kut jedrenja u orcu i dosta velike brzine u tim kutevima. To je inače jedna od karakteristika ove bivše olimpijske klase, a razlog je što ove jedrilice nemaju flokove, već genove. One su dosta velike površine i omogućuju impresivne brzine u orcu, pa čak i glisiranje, ali posljedica su manji kutevi jedrenja u vjetar.

Na modernim jedrilicama se i s ovakvim jedriljem mogu postizati dosta dobri kuteve u orcu, ali kod Flying Dutchmana pravila ne dozvoljavaju "retrivere" i slične sustave, već se na formu i oblik otvaranja ventama genove najviše utječe s kutom nagiba jarbola prema krmi (eng. "mast rake").

Da se ne bi mislio da je Flying Dutchman staromodni klasik treba reći da se mnoga rješenja iz njegovog kokpita danas koriste na grand prix jedrilicama, a koliko su sistemi razrađeni možda najbolje opisuje podatak da samo laštika koji natežu viškove različitih konopa u svakom FD-u ima oko 70 metara!

Iduća regate klase jedri se u Puli, domaćin je JK Vega, a regata će ujedno biti i Prvenstvo Hrvatske i jedna od regata koje se boduju za Europa Cup.

 

Playbackovi

 

Back To Top