I krstaši su jedrili za vikend 28 - 30. svibnja i to na regati koja je označila kraj trećeg desetljeća jedrenja na ruti koja povezuje Split i Komižu na otoku Visu. Stvarno lijepi jubilej, a skoro da ga je obilježio i jednak toliki broj sudionika. Na startu podno Sustipana našao se lijepi broj od 31 jedrilice.
Jednako kao i ranijih godina koristila se prokušana formula organizacije i realizacije. Jedrilo se oko zapadne strane Šolte, odnosno točka obaveznog prolaska kako u jednom tako i u drugom smjeru bila je Maslinica, a vrijeme starta obje etape bilo je 09:00, kao što je i ograničeno vrijeme ulaska u cilj za obje etape bilo 20:00.
Lijepo proljetno/ljetno vrijeme trajalo je cijelog vikenda, ali zato se ne može baš reći da je i situacija s vjetrom bila pretjerano dobra.
U petak je bilo izrazito lakše jedriti nego u nedjelju, a to pokazuje i činjenica da su kroz cilj prve etape prošle sve jedrilice, dok je kroz cilj druge prošlo samo njih 17. Lagani burin na startu u petak polako je i sigurno slabio kako se flota primicala Maslinici, ali srećom ga je brzo zamijenio maestral koji je dizao i do respektabilnih dvadesetak čvorova. Taj dio jedrenja po maestralu u principu je bio pravi spust prema Barjacima, dok je u početnoj fazi bilo presudno da li je izabrana strana uz Čiovo ili ona uz Šoltu.
Slična situacija bila je i u drugoj etapi. Lijepi uvjeti na startu, ponovno burica, ugodno jedrenje prema Šolti, ali onda bura odlazi i kreće iščekivanje maestrala. Naravno, ponovno slijedi dilema između Šolte i Čiova... maestral polagano vuče uz Šoltu, ali ostaje pitanje prebacivanja prema Splitu, pa su se mnogi upitali da li je bilo bolje izabrati povremene refule koji su puhali uz Čiovo...
Kao što je i inače slučaj s regatama koje organizira JK Labud, natjecatelji imaju mogućnost jedrenja po klasičnoj Open podjeli i bilježenja rezultata po ulasku u cilj u realnom vremenu, kao i mogućnost jedrenja po ORC-u po kojem se proglašava ukupni pobjednik regate.
S obzirom na duljinu rute odmah na startu bilo je izvjesno da će u realnom vremenu glavnu riječ voditi dvije najveće jedrilice, Labudova perjanica Polet Furioso i Trogirski maxi pod Američkom zastavom Toto Travel Tutta Trieste 2.
Da bi cijela priča bila zanimljivija pobrinuo se, u odnosu na njih relativno maleni, Dubrovnik koji je u Komižu stigao minutu i 41 sekundu iza Tota, a čak 20 minuta i 2 sekunde prije Poleta. Stvarno vrhunski rezultat za Orsanovce, a nakon obavljenih kalkulacija ORC kalkulator je zaključio i očekivano, da je Enavigo 39 jedriobaš kako treba. Naime, po ORC-u ovu etapu završavaju na prvom mjestu, a drugoplasirani su bili ekipa s još jedne pedesetdvojke, Ba Re V. Inače je Ba Re V u cilj ušao skoro 27 minuta iza Dubrovnika!
Posadi Tota, najbržima u realnom vremenu, od Splita do Komiže trebalo je 04:52:00, a u cilj su jedrilice stizale sve do kasnog poslijepodneva, odnosno do 18:25:23 kad je Jando presjekao ciljnu ravninu. I da, potrebno je primijetiti da je razlika u realnom vremenu između Tota i Poleta bila 21:43. Ovaj podatak je bitan zbog kasnijeg raspleta po pitanju "line honours".
Druga etapa s obzirom na opisane uvjete bila vjerojatno je bila najnapetija vlasnicima Tota i Poleta. Ove dvije jedrilice vodile su vrlo napetu borbu i svaka pogreška mogla je biti kobna. S obzirom na veličinu Tota nekako je za očekivati da će uvijek iza svoje krme držati Poleta, ali ovaj vremešni TP 52 već se po sličnim uvjetima uspješno nosio sa svojim stalnim konkurentom. Osim evidentne razlike u veličini, Polet je protiv sebe imao i tu relativno malu razliku od malo manje od 22 minute koje su bile imperativ na kojeg se posada Nikole Deškovića morala koncentrirati da bi osigurala generalnu pobjedu po Openu.
Na kraju Polet odnosi pobjedu u drugoj etapi u realnom vremenu, ali Toto nije dozvolio da razlika bude veća od 7 minuta i 36 sekundi i tako osvaja prijelazni pokal "Društva Višana i prijatelja otoka Visa":
Foto: JK Labud
Poletu je do cilja trebalo 06:06:49, a ulasci u cilj su trajali sve do 19:56:48 kad je u cilj ušla posljednja jedrilica, Ramona.
Ramona, 17. po realnom vremenu, možda je najbolja ilustracija zašto se na svim regatama uglavnom objavljuju fotografije uručivanja nagrada najbržima u realnom vremenu. Naime, rezultati po ORC-u i sličnim sustavima razvrstavanja, često se ne mogu objavljivati sve dok je bar jedna jedrilica koja jedri po tom sustavu još uvijek na moru. Konkretno u ovoj etapi Ramonin ulazak u cilj, praktički s istekom ograničenog vremena jedrenja, rezultirao je sa 6. mjestom nakon korekcije. Teoretski se moglo desiti da ako su joj se poklopili odgovarajući koeficijenti s duljinom rute, finišima konkurencije itd, da je mogla odnijeti i pobjedu, a do tada novinari uglavnom nisu više "na terenu".
Što se tiče ORC-a na ovoj etapi, konačna slika je bila malo drugačija nego na prvoj. Etapnu pobjedu odnosi Ba Re V, dok je All 4 One na drugom mjestu, a Mataran 32 na trećem, a Dubrovnik na četvrtom.
U konačnom skoru pobjednici regate su jedriličari s jedrilice Ba Re V:
Njihova pobjeda bila je glatka s 3 boda u totalu, dok su Dubrovčani regatu završili na drugom mjestu. Nešto napetije bilo je u nadmetanju za treće mjesto, jer su All 4 One i Mataran 32 imali jednak broj bodova, ali Salona 42R ima drugo mjesto kao bolji rezultat u odnosu na Melgesa 32 kojem je bolji plasman bilo treće mjesto.
Kompletne rezultate ovogodišnje Komiške regate možete pronaći na ovom linku.