Za 24. izdanje festivala jedrenja u Rijeci, popularnu Fiumanku, ove godine prijavu je poslalo 155 posada, a s obzirom da najava vremenskih uvjeta nije bili baš sjajna, na startnu liniju pristigla je 81 posada. Definitivno respektabilan broj u svakom pogledu!
Naravno, tu pričamo o glavnom događanju ovogodišnje Fiumanke, subotnjoj regati koja se jedrila na tradicionalnoj ruti u Riječkom zaljevu. Inače se Fiumanka sastoji od cijelog niza događanja kako na moru tako i na kopnu, ali nekako se na spomen njenog imena uglavnom uvijek prvo pomisli na event koji je glavna tema ovog članka.
Neki od elemenata ove regate su nepromijenjeni od samih početaka, a to su vrijeme starta i pozicije oznaka koje treba obići da bi se ispunio regatni zadatak.
Osim na standardne Open skupine, flota je podijeljena i po kriteriju opremljenosti, spremnosti posada i brzine jedrilica na regatne i obiteljske podskupine, a da bi brojna publika u Riječkoj luci imala zagarantiran spektakl mnoštva jedara u vrlo uskom prostoru organizatori su ovim dvjema osnovnim skupinama namijenili dvije odvojene rute.
Start je u podne signaliziran svima i sa startne ravnine duljine otprilike kilometar zajedrilo se prema bovama ispred Kostrene.
Na ovoj dionici jedrilo se po laganom burinu koji je u refulima puhao do 7-8 čvorova, ali uglavnom je bila riječ o laganom povjetarcu koji su po definiciji najbolje mogle iskoristiti uglavnom regatne jedrilice. Ovaj početni dio regate bio je vrlo važan, jer kako se kasnije pokazalo na toj dionici vjetar je bio najjači i tada zauzete pozicije uglavnom su zadržavane do oznake koja je postavljena u sredini zaljeva. Kut jedrenja nije bio čista orca i svi koji su imali driftere koristili su ih od samog starta.
Među jedrilicama koje su se izdvojile na vrhu očekivano su se našle najveće. Prvu, a kasnije i sve ostale oznake, prvi je obišao Way of Life, a slijedili su ga Adriatic Europa, Generali i Molo Longo. Što se tiče jedrilica koje nisu isključivo sportski orijentirane, a u regatnoj su skupini, možda se najviše očekivalo od Swana 45 - Damaco, ali njegova posada suočila se s problemom pada driftera u more neposredno nakon starta nakon što im se otkačio podigač. Dok je drifter izvučen iz mora i ponovno podignut, vodeće pozicije među "manjim" preuzeli su Follow Us - Vulcan Nova i Code X koje su slijedili Taia 2 & White Goose i najnoviji DSK.
Kad se već spominju "manje" jedrilice treba spomenuti i jednu baš malenu, a koja je bila u ovoj skupini i koja je prvih nekoliko stotina metara bila i u vodstvu, a to je T8SC. Njena posada startala je na lijevoj strani startne linije i imala je vrlo dobru brzinu, ali s ove pozicije morali su se spuštati prema prvoj oznaci, dok su svi ostali jedrili oštrijim kursevima, tako da su do prve oznake stiglo oko desetog mjesta, što opet nije loš rezultat kad se u obzir uzme veličina konkurencije.
Nakon obilaska oznake ispred Kostrene, regatna skupina je prije odlaska prema sredini zaljeva trebala obići još jednu oznaku koja je osiguranje da se ne susretnu s onima koji još jedre prema Kostreni.
Jedrenje prema oznaci na sredini zaljeva svodilo se na polabandavanje s genakerima, a kako se flota približavala ovoj oznaci tako je vjetar postupno slabio.
U međuvremenu obiteljske jedrilice obilaze oznaku ispred Kostrene i kreću s povratkom prema lukobranu. Ovaj dio flote predvodi Reful 3:
Prednost koju je ostvario ispred Barabe bila je oko 200 metara, ali vjetrić po kojem se jedrilo držao je posade u neprestanoj napetosti s obzirom da se nije moglo predvidjeti hoće li u jednom trenutku Refulu prestati puhati i tih čvor ili dva prebaciti se do Barabe.
Ove dvije jedrilice uspjele su svoje pozicije održati do ulaza u luku, a tad se među njih ubacuju najveći među regatnima, Way of Life i Adriatic Europa.
Većina sudionika regatnih skupina izabrala je povratak najkraćom rutom prema ulazu u luku, a jedini ekstremni potez povukao je domaći maksi Molo Longo. Nakon okreta najudaljenije oznake posada JK Galeb zajedrila je u desnu stranu i uspjela pronaći zonu u kojoj je puhalo toliko da su gajili realne nade da će se umiješati u borbu za sami vrh. Nade su trajale do trenutka kad su Way of Life i Adriatic Europa ušle u burinić s kojim su pojurili jednakim brzinama kao Molo Longo, ali bar su uspjeli proći Generali koji je na milju pred ulazom u luku upao u bonacu.
U međuvremenu, uz kraj je zapuhalo dovoljno da većina obiteljskih jedrilica također stigne do ulaza u luku i da krene spektakl za publiku. Istina, u odnosu na lanjsko izdanje Fiumanke, ovog puta je bila riječ o slowmotion jedrenju u orcu duž Molo Longa.
Ove godine prvi kroz ciljnu ravninu prolazi Reful 3, a 17 minuta iza njega Way of Life.
Službena vremena ulaska u cilj možete pronaći na ovom linku, dok je raspored po skupinama dostupan na ovom linku, a plasmane šesnaest jedrilica koje su svoje rezultate korigirale po Kvarner Yardsticku možete pronaći na ovom linku.
I za kraj, playback većine jedrilica koje su jedrile u regatnim skupinama možete pronaći u nastavku. Nekoliko ih nedostaje jer su prijave obavile u posljednji tren putem interneta i posade im nisu došle po trackere...
Playback