15. i 16. veljače šest hrvatskih modelara nastupilo je na regati Badacsony Kupa 2025 koju je organizirao Dunamneti Eneria Modellezo Klub.

Ovo je do sad najbrojniji zajednički nastup naših jedriličara na najvećem jezeru u Mađarskoj. Do sad su to bili uglavnom pojedinačni nastupili ili najviše tročlani izleti, ali ovog puta napravljen je pravi uzvratni posjet s obzirom na dugogodišnje mnogobrojne dolaske jedriličara iz Mađarske na regate u Hrvatskoj.

Vremenski uvjeti su oba dana bili slični. Vrlo hladno jezersko jutro s malo vjetra.

U subotu je puhalo sa sjevera, a najjači vjetar je bio na početku okupljanja. Da su takvi uvjeti ostali cijeli dan sigurno bi se jedrilo s B rigovima, ali kako se podizalo sunce i kako je zatoplilo za nekoliko stupnjeva tako je i vjetar slabio.

Slabljenje vjetra pratilo je tranziciju u sjeverozapadnjak, a ono što je bilo konstantno je bio neugodan chopy val koji je zahtijevao stalnu koncentraciju svih kormilara.

Kako je dan odmicao vjetar  je slabio i u ranim poslijepodnevnim satima posve se ugasio, ali do tih trenutaka odjedreno je devet jedrenja i moglo se reći da je  dan maksimalno iskorišten.

Za nedjelju se nisu gajile  pretjerano velike nade o mnogo održanih plovova, ali na kraju je jedrenje osigurao lagani jugoistočnjak. Bio je dosta stabilniji po smjeru i regatno polje se korigiralo samo jednom, te su se plovovi nizali jedan za drugim.

Ovog puta jezerska površina bila je mnogo mirnija, te su se jedriličari mogli mnogo opuštenije koncentrirati na samu taktiku jedrenja.

Zanimljivo je da su oba dana, u različitim dijelovima regatnog polja, bili prisutni značajni različiti kurenti.

Naši predstavnici bili su postojani u svojoj prezentaciji i kako su započeli u subotu, jednakom kvalitetom su završili i u nedjeljnim jedrenjima. Ono čega su se najviše bojali bilo je to što je većina hrvatskih jedrilica bila širih trupova u odnosu na jedrilice Mađarske flote. To je bila startna prednost domaćina, ali srećom je više od pola jedrenja bilo po vjetru jačem od 4-5 čvorova kad i širi trupovi počinju razvijati dovoljno velike brzine.

Apsolutno najbolje jedrio je Robert Matulja iz JK Opatija koji je pobijedio u 9 jedrenja i koji je osigurao duplo manje kaznenih bodova od drugoplasiranog, klupskog kolege, Roberta Grubiše koji je za 13 bodova bio bolji od Zentanina Borisa Bakotića.

Treba spomenuti da su mađarski jedriličari počeli sa širokom upotrebom 3D printanih jedrilica. Nastupili su s nekoliko trupova napravljenih tom tehnologijom, dok je u nas još uvijek jedini koji inkorporira nove tehnologije u ovu klase Robert Grubiša.

On trenutno jedri sa španjolskim dizajnom Alioth, a po svim dosadašnjim testovima tehnologija se pokazala toplinski dosta stabilnom pa se trupovi ne deformiraju na suncu i višim temperaturama, a također su i strukturalno čvrsti i bez problema podnose i jedrenje po vrlo jako vjetru i valovitom moru. Naravno, ako se pravilno izvršavaju zahtjevi 3D tehnologije.

Ono što je najveća razlika između ovako napravljenih jedrilica i klasičnih trupova od stakloplastike je cijena i brzina izrade. 

Cijena ovakvih trupova je značajno niža i vješt modelar ovakav trup, bez presinga,  može kompletirati u tjedan - dva, a to su preduvjeti koji ulijevaju nadu veteranima klase IOM da će se broj sudionika na njihovim regatama počet povećavati brže nego što je to bilo do sad.

Kompletne rezultate regate možete pronaći na ovom linku.

 

 

Back To Top