Unatoč velikim problemima s vjetrom kojeg je u teoretskom smislu bilo, a u praktičnom ga je kronično nedostajalo, uspješno su odjedrene obje Oglasom predviđene etape Komiške regate koju 27. godinu za redom organizira JK Labud.

Treba istaknuti da je ovo i prva regata koja se boduje za najnoviji Kup kojim Udruga ORC jedriličara želi objediniti sve duge uzobalne i odobalne regate u Hrvatskoj. Kup je najavljen pod imenom CRO ORC Offshore kup Hrvatske i više informacije možete pronaći ovdje. Inače je ovo trebala biti druga regata u nizu koja se boduje za ovaj Kup, ali na prvoj, 12. Jadranskoj regati, sudionici su izrazili želju za jedrenjem samo po Openu.

Na startu se tradicionalno okupio velikoj broj jedrilica. Ove godine ih je bila 41 s 210 prijavljenih jedriličara, a jedrilice su bile u širokom rasponu veličina... od Melgesa 24, pa do TP52.

Start regate je izvorno zamišljen da se postavi u Splitu ispred izlaza iz gradske luke. Međutim, apsolutna bonaca uvjetovala je postavljanje linije starta, sad već i tradicionalno, izvan Maslenice na Šolti. Ovako je ruta skraćena na 23.35 NM. Flota je prema Komiži krenula u 11:45. Na početku po vrlo laganom vjetru, a kasnije je jedrenje postalo ugodnije jer je maestral u svom klasičnom stilu jačao tijekom dana. Uglavnom je većina flote na jedra stigla do cilja. 33. je do cilja stigao minut iza 19 sati, a prvi u cilju je bio (očekivano) Polet Furioso kojem je prosjek brzina bio više nego duplo veći i do cilja stiže u 15:10. Najozbiljnija konkurencija mu je bila u Bari V koji je kasnio 12 minuta, dok je u bliskoj borbi za treće mjesto Overload za minutu bio brži od Toto travela.

Dvanaest jedrilica koje su jedrile po ORC-u su sve dojedrile do cilja. Njima se korekcija jedrenog vremena radila po "Time on time" formuli. Ovdje je trijumfirao Izazivač. Njegova posada ga je do cilja dovela kao 25. jedrilicu u realnom vremenu, ali je matematika pokazala da je po ORC-u za dvije minute bio brži od drugoplasiranog Mareusa II koji je ciljnu ravninu presjekao kao peta jedrilica u generalnom plasmanu. Na postolju im se još pridružio Green Pepper koji je za Izazivačem kasnio 98 korigiranih sekundi.

Što se tiče NHP-a i prve etape rezultati su se korigirali s drugačijim koeficijentima i formulom nego kod ORC-a, pa su i rezultati nešto drugačiji. Ovako je izračunato da je najbrži bio Lero, a slijedili su ga Polet Furioso i Mareus II, dok je Izazivač završio kao 4.

Druga etapa je trebala startati ispred Komiže, ali ponovno vjetra nije bilo dovoljno. Istina, puhalo je ispred same luke, ali je do Barjaka slijedila bijela "fleka" bezvjetrice pa je Regatni odbor odmah izveo flotu na njihovu vanjsku stranu. Start je signaliziran u 10:07 i zadana je kompletna ruta do Splita. Krenulo se po slabašnih četiri čvora koja su do Splita vrlo rijetko jačala i bilo je vrlo mukotrpno stići do cilja.

Najbrži u cijeloj floti su bili Labudovi tići, najnovija jedrilica u Labudovoj floti, ex Generali koji je stigao iz Slovenije. On je u cilj ušao u 16:52:27, a slijedili su ga Bare V i Polet Furioso. Posljednji koji je dojedrio do cilja je bio Blue 25 minuta prije isteka vremenskog ograničenja.

U ORC dijelu flote pobjedu uvjerljivo odnosi Lero ispred Toto Travela i Bare V, dok je u ovoj etapi Mareus II finiširao na posljednjem, 9. mjestu. Po NHC-u je situacija bila identična!

Što se tiče generalne kalkulacije najbrži brod regate po Openu je Bare V. A što se tiče ORC-a i NHP-a oba sustava su složno pokazali na Lera kao slavodobitnika.

 

Naslovna foto: Mario Škrlj