Ove godine naziv regate nije imao nikakve veze s rutom koja se jedrila, a razlog tome je vrlo jako jugo u prognozi za subotu navečer. Iako je start regate predviđen za subotu vrlo rano ujutro, po prognozi koja je predviđala vrlo lagane vjetrove, pa i bezvjetricu tijekom subote, očekivalo se da će većina posada kroz Kornate trebat proći tijekom noći i tog najavljenog vihora s juga.

Zato se Regatni odbor u dogovoru s Organizacijskim odborom odlučio na sigurniju zonu za jedrenje i relativno skraćeno izdanje ove regate jer je procijenjeno da nema potrebe neiskusni dio posada dovoditi u nepotrebni rizik noćne navigacije predjelom prepunom uskih prolaza i skrivenih sika.
Na početku je bilo malo negodovanja među posadama koje su stigle iz Hrvatske, Slovenije, Austrije i Mađarske, ali ipak su svi na kraju prihvatili stav organizatora i otišli na spavanje da budu spremni za startanje u ranih 06:20.

Zamjenska ruta sastojala se od dva kruga po kanalu između Biograda i Pašmana. Start je postavljen na standardnoj Biograjskoj lokaciji između zelenog svjetionika i otočića Sv.Katarina, a potom se jedrilo prema jugoistoku. Otočić Murvenjak trebalo je ostaviti lijevim bokom, pa se jedrilo prema sjeverozapadu i otočiću Komorniku kojeg se trebalo obići desnim bokom. Zatim se otočić Sv.Katarina ostavljao desno i jedrilo se ponovno daleko na jugoistok gdje je trebalo Articu Velu i Articu Malu ostaviti lijevim bokom i dojedriti natrag do cilja na istom mjestu gdje je bio i start.
Ukupna duljina ove rute bila je oko 34NM, a ograničeno vrijeme jedrenja 17:30. Za usporedbu s izvornom rutom, ova je bila kraća za oko 25% jer je originalna ruta duljine od oko 40NM.
Što se jedrenja tiče ono je bilo vrlo sporo. Najavljeno jako jugo nije stiglo do zalaska sunca, do trenutka kad je isteklo ograničeno vrijeme jedrenja, tako da niti jedna jedrilica nije uspjela odjedriti kompletnu rutu. Zato je organizator za konačno rangiranje odlučio iskoristiti raspored jedrilica u 17:30.

To je olakšalo i proračun statistike za pojedinu jedrilicu, a što se tiče rubrike "Prejedreno", podatak u tom stupcu odnosi se na kompletno prejedren put, a ne na projekciju u odnosu na idealnu rutu. Tako da se ovi brojevi uglavnom slažu s rasporedom po kojem su jedrilice zapisane da su završile regatu, ali negdje postoje odstupanja, ali to je posljedica traženja vjetra u Pašmanskom kanalu. 

Naslovna foto: Dragan Penjalov

 

Statistika

  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Elaya 11:10:00 38.59 3.46 8.21
2. Tatini sinovi 11:10:00      
3. Karpo 11:10:00      
4. Issa 11:10:00 32.83 2.94 7.60
5. Sierra 11:10:00 34.04 3.05 6.77
6. Bella Vita 11:10:00 31.36 2.81 6.90
7. Silba 11:10:00 32.15 2.88 6.91
8. Aries 11:10:00 29.52 2.65 6.42
9. M & M 11:10:00 26.54 2.38 6.40
10. Tango 11:10:00 27.95 2.51 6.30
11. Shamal 11:10:00 20.10 1.80 5.66
12. Marie 11:10:00 19.82 1.78 6.06
13. Cooper 11:10:00      
14. Scorpio 11:10:00 25.95 2.33 6.03
15. Aline 11:10:00 19.23 1.72 6.62
16. Jadranka 11:10:00 20.35 1.83 7.58
17. Carmen 11:10:00 14.83 1.33 6.70

*statistika na osnovu uzoraka u vremenskim intervalima od 5 sekundi

 

Playback