Flash Back 4.1

REGATE ONLINE



11. Jadranska regata

27 - 30.04.2017.

Kroz olujno jugo se do Visa i starta ovogodišnje Jadranske regate probilo 8 od najavljenih 11 jedrilica.

Regata

 

Ulazak u drugo desetljeće jedne od najduljih Jadranskih je trebalo obilježiti jedanaest jedrilica na startu u Visu. Ali olujno jugo koje je puhalo skoro cijeli tjedan otežalo je dolazak nekima od njih. Među njima je Adriatic Europa, veliki slovenski Valicelli 60 s Dušanom Puhom koji je pobijedio godinu ranije i maleni Izazzivač s Miljenkom Nikolićem koji je trebao biti najmanja jedrilica u floti.

Organizatori nisu htjeli ugrožavati sigurnost posada i jedrilica pa su odgađali start regate sve dok jugo nije popustilo.

Meteo prilike su start dozvolile tek u subotu. Signal za polazak je dan u 10 sati, a odabrana je i skraćena ruta. Zbog tako kasnog termina održavanja regate morao se aktivirati i rezervni dan regate, pa je ograničeno vrijeme jedrenja bilo do nedjelje u 20 sati.

Orginalna ruta koja je iz Visa vodila do svjetionika na Sv.Andriji, otočiću ispred Dubrovnika, pa oko svih kopnenih elemenata na Palagruži i natrag u Vis, zamijenjena je skoro upola kraćom rutom. Start je klasično bio pored otočića Host na izlazu iz Viške luke, oznaka obaveznog okreta ispred gradske rive i zatim izlazak na otvoreno more. Nakon obilaska Visa (smjer nije obavezan, ali najbrža ruta je s obilaskom Stončice) išlo se prema Sušcu kojeg se ostavljalo desnim bokom i odmah prema Palagruži. Ona se obilazila jednako kao u orginalnoj verziji rute, desnim bokom, a povratak je ponovno vodio na Sušac koji se ostavio lijevim bokom i povratak u Vis.

Na startu, a i na većini rute puhala je uglavnom lagana do umjerena tramontana.

Lagani Munjek F se odmah odvojio na startu i uz rutu koja ga je vodila vrlo blizu Visu poveo regatu. Od starta su ga ratile dvije četrdesetice, Waypoint i Ola. One su izašle malo više prema istoku da izbjegnu eventualne probleme kje bi im mogla stvoriti sjena koju stvara Vis s obzirom na vjetar na regatnom polju. Skoro svi su ih pratili u izvlačenju na tu stranu regatnog polja, dok je samo Macropus imao manjih problema u jednom trenutku kao najzapadnija jedrilica. 4-5 sati nakon starta ovaj potez im se i isplatio, jer su uhvatili priključak s Munjekom i Olom kao vodećim dvojcem. Ujedno je u ovo vrijeme Waypoint ispao iz igre za bolji plasman jer je otišao najistočnije od ostalih i upao u zonu slabijeg vjetra u kojoj je razvijao i do upola manje brzine od ostalih jedrilica u regati.

Neposredno pred Sušcem Ola uspjeva proći ispred Munjeka i preuzeti vodstvo. Jedrilice ubrzo ulaze u zonu bez pokrivenosti GSM signalom i većini nemamo spremljene trackove... Po izvješćima s jedrilica Munjek se ne predaje lako i do Palagruže ponovno prolazi Olu i predvodi flotu. S obzirom na smjer vjetra i uvjete na moru ulazilo se u zonu gdje mu uvjeti više ne odgovaraju i gdje će tehničke karakteristike Ole biti dominantnije u odnosu na dizajn i gabarite Munjeka koji se mogao nositi s njima u laškom modu jedrenja.

Neposredno pred obilazak Bulaja i ekipa preuzimaju vodstvo. Druga polovica rute je radila njima u korist i u orcu su razliku ispred Munjeka samo povećavali. Nakon njih redoslijed okretanja Palagruže je bio: Macropus, Waypoint, Adio pameti, My May, Srna V i Manderos.

U nastavku jedrenja i Macropus prolazi Munjeka. S obzirom na podjednaku kvalitetu ovih posada ovo se može uzeti kao još jedan klasičan primjer utjecaja veličine jedrilice i duljine vodne linije na jedrenje u orcu.

Iz "stealth" moda prva izlazi Ola. Osim bržeg jedrenja čini se da je za njenu bolju poziciju u odnosu na flotu zaslužno i stalno "penjanje" i držanje na lijevoj strani regatnog polja. Već prilikom drugog obilaska Sušca moglo se zaključiti da je Ola svoje prvo mjesto osigurala, dok su se Munjek i Macropus izmjenjivali na drugom mjestu. Ostatak flote se držao u grupi i teško se moglo prognozirati tko bi mogao pobijediti u derbiju začelja.

Nakon koliko vremena i u kojem redoslijedu se ulazilo u cilj možete provjeriti u sekciji rezultati, a također su prikazani rezultati po NHP-u. Relativno novom eksperimentalnom hendikep sustavu kojeg razvija mladi splitski jedriličar Goran Martinović.

 

Rezultati

 

OPEN


Jedrilica Kormilar Klub
Tip
Finiš Bodovi












1 Ola
Toni Bulaja
JK Marina Kaštela

Class 40 AK2

20:14:53 1


2 Macropus
Boštjan Jančar
JK Valhalla

First 40.7

22:26:47 2

3 Munjek
Duško Tomić
JK Labud

M 34

22:52:47 3

4 Adio pameti
Marko de Micheli Vitturi
Splitsko sveučilište

Elan 450

22:59:13 4

5 Srna V
Ciril Vrančić
JK Zenta

Bavaria Cruiser 46

23:04:46 5

6 My May
Mladen Bralić Novak
JK Marina Kaštela

Elan E5

23:40:06 6

7 Waypoint
Damir Čargo
JK Mornar

Pogo 40S

24:18:06 7

8 Manderosi
Jurica Kinkušić
JK Vis

Sun Odyssey 37

33:25:18 8

 

 


NHP






Jedrilica Kormilar
Tip
Finiš Korigirano Bodovi











1 Srna V
Ciril Vrančić

Class 40 AK2

23:04:46 23:48:58 1


2 Macropus
Boštjan Jančar

First 40.7

22:26:47 23:49:36 2

3 Adio pameti
Marko de Micheli Vitturi
M 34

22:59:13 23:53:40 3

4 Ola
Toni Bulaja

Elan 450

20:14:53 24:01:37 4

5 My May
Mladen Bralić Novak
Bavaria Cruiser 46

23:40:06 24:25:21 5

6 Munjek F
Duško Tomić

Elan E5

22:52:47 24:36:40 6

7 Waypoint
Damir Čargo

Pogo 40S

24:18:06 25:57:31 7

8 Manderosi
Jurica Kinkušić

Sun Odyssey 37

33:25:18 26:26:36 8

 

Flash Back

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaNavigacijaaaa





 

Statistika

 

Statistički rezultati su izračunati na osnovu podataka uzetih u razmacima od 5 sekundi (u Flash Back animaciji je interval 20 sekundi), tako da je vjerojatnost točnosti dosta velika.

Rezultati su prikazani za samo tri jedrilice jer za ostale nisu snimljeni podaci u zoni bez GSM signala.

 



Jedrilica

Trajanje

jedrenja

Prejedreno

[NM]

Prosječna brzina

[kts]

Max. brzina

[kts]











1 Ola
20:14:55 129.14 6.34 10.35

2 Macropus
22:26:45 122.77 5.44 9.27

3 May May
23:40:05 126.63 5.32 10.11

 

You are here Regate 2017 11. Jadranska regata

 

 

Copyright © 2008-2017

REGATE.hr

All Rights Reserved

Flash Back

Flash Back je sustav čija namjena je praćenje regata u realnom vremenu i njihovo kasnije reproduciranje s ciljem analize akcija poduzetih na regatnom polju.

CIJELI TEKST...

REGATE.hr

Obrt iz Šibenika

Mob: +385-91-517-45-11

Email: info@regate.com.hr

Web: www.regate.com.hr