Flash Back 4.1

REGATE ONLINE



2. Round Long Island Race

22 - 24.10.2015.

Regata koja bi se mogla uzeti kao zagrijavanje pred Jabuku koja se organizira par tjedana kasnije! Definitivno se od jedriličara traži jednak angažman iako se ne jedri na otvorenom moru. Ruta na kojoj se prejedri skoro 130NM, jedrenje po noći i danu...

 

 

Regata

 

Ovogodišnje izdanje jedne od najdužih regata na Jadranu je okupilo samo 6 posada. Nažalost, regata se preklopila s dvije velike regate na koje je otišao dio posada koje preferiraju ovaj stil jedrenja. Riječ je o dugovječnom i megapopularnom Middlesea Race-u i novoj regati od Biograda do Lefkasa (Grčka) i natrag, a pod imenom The Race.

Mali broj sudionika i vremenska prognoza nisu obeshrabrili ni organizatora ni ostale sudionike. Tih dana je u šibenskom akvatoriju puhala vrlo jaka bura zbog koje je čak i start koji je inače bio predviđen za 18:00 u četvrtak 22. listopada, odgođen za petak ujutro u 9 sati.

Da ne bi sve bilo kako je planirano pobrinula se posljednja trajektna linija koja je sa Zlarina išla u četvrtak navečer prema Šibeniku. Naime, jedrilica Karpo je bila na prvom vezu do mjesta gdje se vezuje trajekt i prilikom isplovljavanja je reful bure zanio trajekt koji je s rampom napravio popriličnu štetu na Karpu. Stradala su dva vinča, nekoliko ogradnih stupića i škota glavnog jedra. Razmjere štete možete vidjeti u fotogaleriji, a posada ju je vidjela tek prilikom povratka na jedrilicu sa sastanka vezanog uz odgodu starta. Lako je zamisliti koliki je bio šok posade Dušana Ušeničnika!

Nakon provjere stanja odlučili su da će rano ujutro otići u Šibenik prijaviti štetu u Lučku kapetaniju, pa ako procedura ne bude trajala predugo vratit će se na start u Zlarin. Zbog te njihove odluke organizatori su pomaknuli start na iza 10 sati, pa je flota poslana put Dugog otoka u 10:20.

Flota je bila raznolika a najviše je bilo jedrilica tvrtke Elan, čak četiri u odnosu na po jedan Seascape i Beneteau. Dok gledajući s nacionalne strane čak 5 od 6 jedrilica je bilo iz slovenskih škverova, uz 4 slovenske posade u odnosu na dvije hrvatske.

Start je bio sličan lanjskom. Flota je s burinom krenula u lašku orcu. Vrlo atraktivno i brzo! Lijep prizor za publiku, ali zbog položaja zlarinske uvale publika nije mogla dugo uživati u pogledu na jedrilice.

Srećom, tu je bio Flash Back tracking sustav s kojim se situacija na moru skoro trenutno prenosila na internet.

Nešto više od sat vremena nakon starta došlo je do prvog odustajanja. Najmlađa posada na ujedno i najmanjoj jedrilici, Trma - Elan express, ubrzo nakon prolaska Murtera se okrenula i vratila na Zlarin. Već nakon starta su jedrili s prvim kratom i cijelom posadom na boku. Tako su vrlo dobro se držali s tehnoliški naprednijim Seascapeom od kojeg se nisu odvajali sve do trenutka odustajanja. Posada Trme se na njega odlučila jer se glavno jedro počelo parati, pa dok su još uvijek mogli imati malu štetu odlučili su se na povratak.

Ostatak flote je nastavio prema sjeverozapadu. Od samog starta na čelu su bile dvije najveće jedrilice, Karpo i Geisha. Za njima je jedila Krka, a na sličnoj udaljenosti iza nje su bili Hoppetosse i Zulu.

Zulu je pokušavao smanjiti razliku u odnosu na vodeće, jer se nakon starta morao vratiti zbog prestupa! Da su nakon starta malo brže reagirali na poziv Regatnog odbora vjerojatno bi ta razlika bila dosta manja, ali što je tu je... u svakom slučaju sportski su se vratili i ponovili start te nastaili regatu bez straha za mogućnost posanja OCS-a u rezultatima.

Kod otoka Sit-a flota je počela usporavati jer je upala u sjenu iza Pašmana. Nešto manjim brzinama su išli dalje, a kad su stigli do Iž-a flotica se podijelila u dvije grupe. Karpo i Geisha su se odlučili za zapadnu stranu otoka, a rka, Zulu i Hoppetosse za istočnu. Bolji izbor je napravila istočna skupina pa su mnogo brže stigli do sjeverne starne Dugog otoka.

Nakon okreta na čelu flote su bili Hoppetosse i Krka, dok je Zulu zaostajao za njima, a Geisha i Karpo su ga polako počeli sustizati. Nakon obilaska Dugog Zulu polako preuzima fenjer, a Karpo kreće u lov za vodećima. Krka i Hoppetosse su cijelo vrijeme bili praćeni jačim vjetrom. Karpo je hvatao vanjske krajeve vjetrovite zone, a Geisha i Zulu su ostali u bezvjetrici.

Dolaskom u zonu Kornata Krka se počela odvajati od Seascape-a i prva je prošla kroz njih i ušla u Murtersko more.

Hoppetosse se odlučio na riskantnu vožnju u blizini Kurbe Vele. Rizik se na koncu nije isplatio, jer su se našli preblizu otoka i kad su trebali virati reful je bio prejak i bacio ih je na sike. Poziv u pomoć su čuli na Karpu koji je bio oko 6NM iza njih. S upaljenim motorom i jedrima došli su do Hoppetosse najbrže što su mogli i iz trećeg pokušaja su ih uspjeli skinuti sa stijena i izvuči na sigurno. Čvrsta konstrukcija Seascape-a je izdržala ovo iskušenje i nakon uvlačenja kolombe, po riječima posade, ostala su uglavnom kozmetička oštećenja koja će vrlo brzo biti sanirana.

Nakon izvlačenja Hoppetosse se sklonio na obližnjem otočiću Smokvica, a Karpo je uz dozvolu Regatnog odbora nastavio s jedrenjem.

Dok se dešavala spomenuta drama Krka je već bila ispred Tribunja i sigurnije rješenje je bio dolazak Karpa u pomoć Seascape-u. Sat, dva nakon toga Krka je već bila u cilju Zlarinu, ali nije uspjela poboljšati lanjski rekord koji još uvijek drži zlarinska posada s jedrilicom Ča sa.

Sat i pol nakon Krke u cilj stiže Karpo, a tijekom jutra još i Geisha i Zulu.

 

Rezultati

 



Jedrilica Kormilar Tip
Finiš
Bodovi











1 Krka
Uroš Prelog
Elan 410

03:59:11
1


2 Karpo
Dušan Ušeničnik
Elan 450
05:32:59
2

3 Geisha
Damir Repac
First 47.7
10:02:00
3

4 Zulu
Miha Pučnik
Elan 350
11:24:38
4

5 Hoppetosse
Tit Plevnik
Seascape 27

RET
6

6 Trma
Frane Beg
Elan express

RET
6

 

 

Flash Back

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaNavigacijaaaa





 

Statistika

 



Područje

snimanja

Jedrilica

Trajanje

jedrenja

Prejedreno

[NM]

Prosječna brzina

[kts]

Max. brzina

[kts]











1 Cijela ruta Krka 17:39:10 112.93
6.40 9.69

2 Cijela ruta Karpo
19:13:00
114.50
5.96
10.26


3 Cijela ruta Geisha
23:42:00
116.44
4.91
10.58


4 Cijela ruta Zulu
25:04:40
116.16
4.63
9.35


6 Do nasukavanja Hoppetose
15:41:35
95.59
6.09
11.95


6 Do odustajanja Trma
01:15:45
12.92
7.00
10.97

 

Foto galerija

 

Ovdje možete vidjeti mali izbor iz galerije:

Long island race 2015 - 006Long island race 2015 - 015Long island race 2015 - 021Long island race 2015 - 034Long island race 2015 - 041Long island race 2015 - 048Long island race 2015 - 059Long island race 2015 - 070Long island race 2015 - 084Long island race 2015 - 096Long island race 2015 - 109Long island race 2015 - 119

a sve ostale fotografije nalaze se u foto galeriji na ovom linku.

 

You are here Regate 2015 2. Round Long Island Race

 

 

Copyright © 2008-2017

REGATE.hr

All Rights Reserved

Flash Back

Flash Back je sustav čija namjena je praćenje regata u realnom vremenu i njihovo kasnije reproduciranje s ciljem analize akcija poduzetih na regatnom polju.

CIJELI TEKST...

REGATE.hr

Obrt iz Šibenika

Mob: +385-91-517-45-11

Email: info@regate.com.hr

Web: www.regate.com.hr