Flash Back 4.1

REGATE ONLINE



2. TIR

18 - 28.09.2014.

Drugo izdanje jedne od najdužih Jadranskih regata je uspješno privedeno kraju.

 

Regata

 

Lanjsko izdanje ove regate je ostavilo dobar dojam na sve sudionike i gotovo svi su se vratili i ove godine, a također se na startu pojavio i jedan broj novih posada. Osim formata na koji smo naučili na domaćim regatam ove godine je u Rijeci krenulo i nešto novo na hrvatskoj strani Jadrana. Riječ je o regatnom jedrenju velikih višetrupaca, konkretno trimarana.

Jednotrupci su jedrili po ORC premjeru, dok su višetrupci rezultat trebali korigirati po MOCRA skupini pravila.

Osim ovih novosti, najveću pažnju i publicitet ovoj regti je priskrbio trenutno jedan od najbržih jednotrupaca u Europi, a riječ je o super maxiju Esimit Europa 2. Ovaj stroj za jedrenje duljine 100 stopa je trebao napasti rekord koji je lani postavila 60-ica Wild Joe na ruti do Tivta.

Nekoliko dana prije starta, kad je počeo službeni program regate i kad su se jedrilice počele okupljati u Rijeci, vremenska situacija se manifestirala u svim mogućim oblicima. Bilo je i sunčanih i oblačnih razdoblja, laganihi kišica i jakog pljuska. vrijeme koje više odgovara kasnoj jeseni nego kasnom ljetu. Zbog spomenutog pljuska nije održan ni predviđeni trening plov na kojem su trebali biti ugošćeni novinari koji bi trebali iz prve ruke osjetiti atmosferu na jedrilicama koje će odedriti ovu zahtjevnu rutu.

Po programu regate tri dana pred start su bila predviđena za okupljanje posada, prijavljivanje, obavljanje opsežne papirologije potrebne zbog prelaska državnih granica i za ono što se kasnije pokazalo najvažnijim... pregledom sigurnosne opreme. Za taj posao zadužen je bio austrijski jedriličar, sudionik dviju olimpijada u Zvijezdi, nekoliko prekoatlanskih regata i "safety officer" ovlašten od ISAF-a, g. Andreas Hanakan. Njegove inspekcije su bile više nego temeljite i pronašao je mnoge propuste pa su na gotovo svim jedrilicama morali nadopunjavati opremu. Prije nego je flota krenula put juga mnogi su negodovali zbog njegovog čvrstog pristupa i inzistiranju na pojedinim elementima, ali tijekom druge noći prve etape većina je sigurno bila zahvalna na njegovim "posjetama" njihovim jedrilicama prethodnih dana.

Start regate je održan u nedjelju točno u podne. Nakon starta je bio obavezan obilazak oznake koja se nalazila na oko 2 NM od starta. Tako duga orca je bila obavezna jer se taj dio prve etape bodovao za Bart's Bash, jedriličarsku manifestaciju koja se održavala u cijelom svijetu u spomen Barta Simpsona, jedriličara koji je poginuo na jednoj od jedrilica za prošli America's Cup. Jedna od glavnih propozicije sje nalagala da duljina rute ne smije biti prijeđena za manje od 15 minuta. KAd se uzme u obzir sudjelovanje Esimit Europe i uvjete koji su se očekivali na startu dobila se tolika duljina.

Kao što je bilo za očekivati, u realnom vremenu su prvi ovu regatu završili (odnosno, obišli oznaku od orce) Esimit Europa, Damaco, pa Wild Joe itd... a iz nekog razloga trimaran Cruze je preskočio obaviti ovu obavezu i odmah je krenuo prema Krčkom kanalu. Tijekom noći oni su bili prvi koji su odustali od nastavka regate, vjerojatno zbog spomenutog propusta nakon starta regate.

Na startu, a i u nastavku jedrenja vjetra skoro nije ni bilo. Svi s imalo težim jedrima su imali velikih problema nakon starta, ali nakon par sati provedenih u bonaci strpljenje se isplatilo i nešto brže se krenulo "nizbrdo". Naravno, najveći i najsportskijih nekoliko su se dosta brže spuštali prema Dalmaciji. Ostali su se uglavnom držali na okupu, ali kako je noć prolazila tako se sve više smanjivala gustoća i počelo je s kalkulacijama gdje će koga uhvatiti najavljan super bura! Naime, po prognozi se očekivala bura od 50 i više čvorova na cijeloom Jadranu.

Njene prve refule je najbolje iskoristila posada trimarana Silver Chiller koji su prvi krenuli u Zadarski kanal i tim putem i s tim vjetrom prošli nekoliko brodova koji su išli kroz Žutsko-Sitsku skupinu otoka.

Kako su brodovi prolazili Kornate tako je i bura jačala te je bilo dosta ležanja na bokovima, a pala je i prva žrtva. Posadi Teute se omotao spinaker oko prednjeg šrtaja i za njih je praktički regata bila gotova. o se desilo negdje u visini Rogoznice, pa su zaklon potražili u marini Frapa od kuda su sutradan motorom produžili do Splita na procjenu štete u charter firmi.

Sredina flote je u noći prolazila ovu zonu i spuštala se između Visa i Hvara, pa ih je najjači vjetar uhvatio upravo na tom potezu. Malo iza Visa se desio prvi lom jarbola! Slomio se jarbol na trimranu Lazy, a zbog uvjeta na moru morali su ga pustiti zajedno s jedrima da ga more odnose, a zaklon su potražili u Viškoj luci. Malo istočnije, bliže Paklenjacima, Stribor se također našao u novoj seriji problema, pa su i oni odustali od regate i otišli u Palmižanu. Slijedeći na listi je trimaran Silver Chiller koji je bez jarbola ostao ispod Korčule.

Sigurno jedna od najvećih drama je bila na jedrilici Dubrovnik. Oni su vrhunski odvozili regatu, jedini prošli Pelješkim kanalom i tako se vrlo dobro posrtavili u odnosu na Cuba Libre i Damaco, ali ispred njihove matične luke ih je iznenadni reful bacio na bok i držao s jarbolom u moru više od 10 minuta! Ovo se desilo unatoč drugom kratu i malom floku... jednostavno vjetar je bio strahovit! Srećom je cijela posada bila vezana, na vrijeme su zatvorili brod i spriječili prodor mora, ali su morali kidati jedra i konope da bi se brod ispravio, odnosno da bi oslobodili propeler i kormilo. NA kraju su se samo s olujnim flokom uspjeli vratiti u Orsanovu lučicu.

Da ne bi mislili da su se problemi dešavali samo najmanjima, treba vidjeti gdje je bi oi vodeći dvojac u vrijeme dok su se dešavale sve ove opasne situacije. Tijekom te, druge, noći Esimit Europa je već stigao do poluotoka Prevlaka i ulaza u Boku Kotorsku. Njih nije uhvatio najjači vjetarm ali svejedno nisu lagano ušli u zaljev, ali zato je Wild Joe imao vrlo teške trenutke. Doslovno na vrhu Prevlake su morali odustati od regate. Velika šteta na jedrima ih je izbacila iz finiša regate! Tu su morali spustiti ono što im je ostalo od jedara i s motorom ući u Boku.

I ostale jedrilice su imale tešku noć na moru, ali srećom bez ovako opasnih priča. Svi preostali su uspjeli uspješno stići do Tivta i Porto Montenegro, osim trimarana High Q1 kojeg je najjača bura uhvatila ispred Rogoznice. Oni su skupili jedra i pustili da ih more nosi dok se uvjeti ne smire. To im se isplatilo jer nisu imali nikakve značajnije štete na jedrilici, ali su izgubili dosta vremena i nažalost nisu uspjeli stići do cilja prije isteka vremenskog ograničenja. Bura koliko god da je bila jaka, na kraju se pretvorila u lagani povjetarac s kojim su uspjeli stići samo do Prevlake.

U Porto Montenegro jedriličari su lijepo dočekani, a u popratnom programu prije starta druge etape bila je i jedna kratka regata u smoj Boki. Osim sudionika prve etape nastupile su i neke domaće jedrilice, tko da se tu održala jedna lijepa, može se reći promotivna, regata.

U četrvrtak u podne je dan start druge etape. Osim jedrilica koje su stigle do Crne Gore na startu se našla i jedna domaća jedrilica. Posada na Tatyani je imala u planu nastup i na prvoj etapi, ali zbog tehničkih problema su morali odustati od tog plana i prebaciti se na plan B.

Na sastanku kormilara pred start ove etape prošlo se i kroz vremensku prognozu za iduće dana, ali u odnosu na vrijeme s kojim su stigli do Tivta bura od najavljenih 35 čvorova nije se doimala nekim posebno velikim problemom. Tako se i ispostavilo, jer na moru se nije desilo ništa psoebno vrijedno spomena u pričama o sigurnosnim situacijama. Jedino po čemu je regata sad bila malo zanimljivija je to što su se jedriličari sad više odlučivali i za neke druge kurseve, a ne samo na rute s kojima su išli oni s čela kolone. Tako da se moglo pratiti obilaske Mljeta i Korčule s obje strane. Nekima se to čak i djelomično isplatilo, ali nitko nije imao posebno velik proboj kao Dubrovnik u prvoj etapi.

Nakon starta se Esimit Europa dosta odvojio od ostatka flote. Dosta dobro ih je pratio Wild Joe. Obje jedrilice su prvu noć jedrile p onajavljenoj buri, pa su zahvaljujući ljuljajućim kolombama i ostalim "gadgetima" uspjele značajno napredovati. Tijekom te prve noći Esimit je čak postavio i brzinske rekorde ove regate, a to je bilo od skoro 24 čvora! U odnosu na brzine od 20 i više čvorova, 15+ Wild Joa se više ne doimaju posebno velikima, ali njegov posada je pokazala da može parirati skoro duplo većem maksiju i hvatala ih je cijelim putem do Rijeke u koju su uspjeli stići s vremenskom razlikom dovoljnom da ga po korigiranom vremenu značajno ostave iza sebe.

Ostatak društva koji je krenuo iz Tivta je također dobro napredovao prema sjeveru, ali svi su naišli na zid između Krka i Cresa, aneki i nešto južnije. To područje sa slabim vjetrovima ih je toliko usporilo da je konačnu matemtiku učinilo još zanimljivijom, a prednost koju je ostvario Wild Joe mu je bila više nego dovoljna za ukupnu pobjedu u ovoj etapi.

Na kraju je ukupni pobjednik cijele regate jedrilica Damaco. Iz njih je, slobodno se može reći kao iznenađenje - bar što se tiče o nepoznavanju jedriličarske scene u Rusiji, ruska posada na jedrilici Lady in Red. Na trećem mjestu je jedrilica Hidra, a iza njih dvije slovačke posade, charter jedrilica 01 Express i vlasnička Lucija X. Raposred ostalih možete pronaći u rubrici "Rezultati".

Kad se podvuče crta može se reći da je regata bila uspješna, a to su potvrdili i svi sudionici koji su izrazili želju za povratkom i iduće godine! Jedino što se treba nadati da će se uz sve brojnije inozemne posade prijviti bar još nekoliko domaćih jedrilica.

O regati još možete pročitati i na webu jednog od organizatora, riječkog SCOR-a.

 

Rezultati

 


1. ETAPA: Rijeka - Porto Montenegro, START: 21.09.2014. 12:00:00














Jedrilica Tip Kormilar
Vrijeme cilja
Realno
Korigirano
Bodovi













1 Damaco Millenium 40
Berislav Vranić

23.09. 15:02:05 51:02:05 00:00:00
1.0

2 Cuba Libre
VOR 60
Saulius Veselauskas

23.09. 08:45:34
44:35:44
00:02:11

2.0


3 Hidra
Hidra 54
Goesta Pongratz

23.09. 54:32:20
54:32:20 00:51:59
3.0


4 Lady in Red
Richochet 1220

Yury Sitnikov


23.09. 23:23:00 59:23:00 02:04:12
4.0


5 Lucia X Hanse 540
Milan Fabian
23.09. 21:35:49 57:35:49 02:05:22
5.0


6 01 Express
First 40.7
Aleš Budin
24.09. 01:26:04 61:26:04 03:24:50
6.0


7 Jonathan RR
Arcambault 40

Boštjan Jančar


24.09. 04:00:12

64:00:12 08:20:30
7.0


8 Esimit Europa 2
Super Maxi 100
Jochen Schumann
23.09. 02:24:08 38:24:08 08:45:47
8.0


9 Atame
Fast 42
Beppe Bisotto

24.09. 06:46:13 66:46:13 09:24:44
9.0


10 4 Quarta
First 44.7
Mikhail Tekuchev
24.09. 05:42:21 65:42:21 10:30:45
10.0


11 Dubrovnik
Enavigo 38
Denis Vukas

DNF
---
---

17.0


11 Stribor
Grand Soleil 40
Nedeljko Mahmutović

DNF
---
---

17.0

11 Teuta Comet 45S William Morrison DNF --- --- 17.0
11 Wild Joe Reichel/Pugh 60 Marton Josza DNF --- --- 17.0
11 Tatyana Dufour 44 Ljubomir Stevanović DNC --- --- 17.0
Trimarani
1 High Q1 Corsair 31 CC Hans Nagel TLE --- --- 1.0
2 Silver Chiller Corsail 37 RS Georg Kretz DNF --- --- 2.0
2 Lazy Corsair Cruze 970 Richard Muller DNF --- --- 2.0
2 Cruze Corsair Cruze 970 Andreas Hofmaier DNF --- --- 2.0

 

 


2. ETAPA: Porto Montenegro - Rijeka, START: 25.09.2014. 12:00:00














Jedrilica Tip Kormilar
Vrijeme cilja
Realno
Korigirano
Bodovi













1 Wild Joe
Reichel/Pugh 60
Marton Josza

27.09. 05:42:15 41:42:15 00:00:00
1.0

2 Lady in Red Richochet 1220 Yury Sitnikov 28.09. 02:15:47 62:15:47 03:59:15 2.0

3 01 Express First 40.7 Aleš Budin 28.09. 02:53:10 62:53:10 04:04:26 3.0

4 Hidra Hidra 54

Goesta Pongratz

27.09. 23:23:39 59:23:39 04:30:15 4.0

5 Damaco Millenium 40 Berislav Vranić 27.09. 20:26:49 56:26:49 05:02:56 5.0

6 Lucia X Hanse 540 Milan Fabian 28.09. 02:53:29 62:53:29 05:58:55 6.0

7 Jonathan RR Archambault 40 Boštjan Jančar 28.09. 02:53:29 62:19:36 06:11:30 7.0

8 Esimit Europa 2 Super Maxi 100

Jochen Schumann

27.09. 01:18:57 37:18:57 06:27:52 8.0

9 Tatyana Dufour 44 Ljubomir Stevanović 28.09. 05:11:18 65:11:18 07:10:24 9.0

10 4 Quarta First 44.7 Mikhail Tekuchev 28.09. 05:13:53 65:13:53 09:26:34 10.0

11 Cuba Libre VOR 60 Saulius Veselauskas 27.09. 18:35:25 54:35:25 09:51:29 11.0

11 Atame Fast 42 Beppe Bisotto 28.09. 09:48:38 69:48:38 11:31:40 12.0

11 Dubrovnik Enavigo 38 Denis Vukas DNC --- --- 17.0

11 Stribor Grand Soleil 40 Nedeljko Mahmutović DNC --- --- 17.0
11 Teuta Comet 45S William Morrison DNC --- --- 17.0













Trimarani













1 High Q1 Corsair 31 CC Hans Nagel
28.09. 09:35:26 69:35:26 00:00:00
1.0

2 Silver Chiller Corsail 37 RS Georg Kretz
DNF --- ---
5.0

2 Lazy Corsair Cruze 970 Richard Muller
DNF --- ---
5.0

2 Cruze Corsair Cruze 970 Andreas Hofmaier
DNF --- ---
5.0

 

 


KONAČNI REZULTATI















Jedrilica Tip Kormilar Klub

R - 1
R - 2

Ukupno













1 Damaco Millenium 40 Berislav Vranić JK Galeb 1 5 6.0

2 Lady in Red Richochet 1220 Yury Sitnikov Russia 2 4 6.0

3 Hidra Hidra 54 Gosta Pongratz YC Austria 3 4 7.0

4 01 Express First 40.7 Aleš Budin YC Brno 6 3 9.0

5 Lucia X Hanse 540 Milan Fabian VLNKA Bratislava 5 6 11.0

6 Cuba Libre VOR 60 Saulius Veselauskas Sail 2 Race 2 11 13.0

7 Jonathan RR Archamabault 40 Boštjan Jančar Valhalla 7 7 14.0

8 Esimit Europa 2 Super Maxi 100 Jochen Schumann YC Monaco 8 8 16.0

9 Wild Joe Reichel/Pugh 60 Marton Josza Wild Joe VSE DNF 1 18.0

10 4 Quarta First 44.7 Mikhail Tekuchev Oleg Goncharenko SS 10 10 20.0

11 Atame Fast 42 Beppe Bisotto CDV Venezia 9 12 21.0

12 Tatyana Dufour 44 Ljubomir Stevanović YC Delfin DNC 9 26.0
13 Dubrovnik Enavigo 38 Denis Vukas Jk Orsan DNF DNC 34.0
13 Stribor Grand Soleil 40 Nedeljko Mahmutović CC Switzerland DNF DNC 34.0
13 Teuta Comet 45S William Morrison Howth YC DNF DNC 34.0
Trimarani
1 High Q1 Corsair 31 CC Hans Nagel Trans Ocean Club TLE 1 2.0
2 Silver Chiller Corsair 37 RS Georg Kratz Ex Yes DNF DNC 10.0
2 Lazy Corsair Cruze 970 Richard Muller Trans Ocean Club DNF DNC 10.0
2 Cruze Corsair Cruze 970 Andreas Hofmaier OSV DNF DNC 10.0

 

Flash Back

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaa1. etapaaaa





aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaa2. etapaaaa





Foto galerija

 

Ovdje možete vidjeti mali izbor iz galerije:

TIR 2014 - dan -1 - 06TIR 2014 - dan -1 - 22TIR 2014 - dan -1 - 44TIR 2014 - dan -2 - 05TIR 2014 - dan -2 - 23TIR 2014 - dan -2 - 47TIR 2014 - dan -3 - 03TIR 2014 - dan -3 - 09TIR 2014 - dan -3 - 17TIR 2014 - dan 1 - 011TIR 2014 - dan 1 - 079TIR 2014 - dan 1 - 135

a sve ostale fotografije nalaze se u foto galeriji na ovom linku.

 

Video galerija

 

Video isječak predstartne procedure:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

i još jedan video u ovom članku.

 

Statistika

 

Statistički rezultati su izračunati na osnovu podataka uzetih u razmacima od 30 sekundi, tako da je vjerojatno da su podaci o najvećim brzinama približno točni, dok se ostali rezultati mogu uzeti u obrzir s dosta velikom točnošću. S obzirom na prelazak jedrilica iz Hrvatske u Crnu Goru i obrnuto, te problema roaminga, nisu snimljene sve pozicije na južnom kraju rute. Zbog tog su napravljene određene aproksimacije podataka u tablicama.

 

1. etapa



Područje

snimanja

Jedrilica

Trajanje

jedrenja

Prejedreno

[NM]

Prosječna brzina

[kts]

Max. brzina

[kts]











1 Rijeka - Prevlaka Damaco 48:59:00 302.41 6.17 13.68

2 Rijeka - Prevlaka Cuba Libre 43:25:00 296.29 6.82 12.43

3 Rijeka - Prevlaka Hidra 52:16:00 306.28 5.86 12.05

4 Rijeka - Prevlaka Lady in Red 57:21:00 295.39 5.15 12.52

5 Rijeka - Prevlaka Lucia X 55:37:00 299.94 5.39 10.65

6 Rijeka - Prevlaka 01 Express 59:23:00 302.52 5.09 10.97

7 Rijeka - Prevlaka Jonathan RR 61:51:00 313.02 5.06 13.54

8 Rijeka - Prevlaka Esimit Europa 2 37:07:30 320.30 8.63 18.47

9 Rijeka - Prevlaka Atame 62:51:00 303.59 4.83 12.45

10 Rijeka - Prevlaka 4 Quarta 63:10:00 312.43 4.95 10.82

11 Rijeka - Sv.Andrija Dubrovnik 40:18:00 264.96 6.57 15.24

12 Rijeka - Hvar Stribor 37:56:00 184.09 4.85 9.70

13 Rijeka - Rogoznica Teuta 29:50:00 145.41 4.87 9.20

14 Rijeka - Prevlaka Wild Joe 40:50:00 302.18 7.40 13.27

1 Rijeka - Prevlaka High Q1 72:00:00 342.40 4.76 15.69

2 Rijeka - Korčula Silver Chiller 38:41:00 227.23 5.87 18.02

3 Rijeka - Vis Lazy 37:24:00 191.21 5.11 16.10
4 Rijeka - Krk (Punat) Cruze 12:00:00 36.30 3.02 9.76

 

 


2. etapa













Područje

snimanja

Jedrilica

Trajanje

jedrenja

Prejedreno

[NM]

Prosječna brzina

[kts]

Max. brzina

[kts]












1 Sv.Andrija - Rijeka
Wild Joe
33:12:00 271.14 8.16 17.04

2 Sv.Andrija - Rijeka Lady in Red
51:16:00 258.00 5.03 10.76

3 Sv.Andrija - Rijeka 01 Express
50:29:00 248.91 4.93 9.81

4 Sv.Andrija - Rijeka Hidra 48:49:30 281.42 5.76 10.89

5 Sv.Andrija - Rijeka Damaco 46:27:00 266.73 5.74 10.09

6 Sv.Andrija - Rijeka Lucia X
50:05:30 271.72 5.42 10.10

7 Sv.Andrija - Rijeka Jonathan RR 50:16:30 265.63 5.28 9.98

8 Sv.Andrija - Rijeka Esimit Europa 2 33:05:00 267.85 8.09 23.72

9 Sv.Andrija - Rijeka Tatyana 53:00:30 270.08 5.09 10.26

10 Sv.Andrija - Rijeka 4 Quarta 53:35:00 278.53 5.20 9.45

11 Sv.Andrija - Rijeka Cuba Libre
44:15:30 272.81 6.16 13.80

12 Sv.Andrija - Rijeka Atame 56:51:30 268.26 4.72 9.83

1 Sv.Andrija - Rijeka High Q1
55:52:30 289.18 5.17 13.62

 

You are here Regate 2014 2. Regata tisuću otoka

 

 

Copyright © 2008-2017

REGATE.hr

All Rights Reserved

Flash Back

Flash Back je sustav čija namjena je praćenje regata u realnom vremenu i njihovo kasnije reproduciranje s ciljem analize akcija poduzetih na regatnom polju.

CIJELI TEKST...

REGATE.hr

Obrt iz Šibenika

Mob: +385-91-517-45-11

Email: info@regate.com.hr

Web: www.regate.com.hr