Ove godine je silom prilika otkazana regata koju JK Mornar već godinama organizira u čast zaštitnika pomoraca, Sv.Nikole. Naravno, riječ je o regati za samce i dvojce, a koja spada među najekstremnije naše regate, što zbog minimalnog broja "ruku na palubi", što zbog doba godine kad se jedri.

Plan organizatora bio je da se ove godine starta iz Komiže i da cilj bude u Splitu. S obzirom na lokaciju starta određeno je da to bude u ponedjeljak 7. prosinca, ujutro u 10:00, a da se subota - zaštitnikov blagdan, iskoristi za okupljanje i provjeravanje opreme kao i za posjetu tradicionalnom paljenju broda kod crkvice Sv.Nikole poviše Komiže. Ograničeno vrijeme dolaska u cilj trebala je biti srijeda 9. prosinca u 20:00.

Organizatori su ograničili broj posada na dvadeset i taj broj se popunio do 19. studenog, pa se formirala i lista čekanja, a najbrži na prijavama bili su Toto Travel Tutta Trieste 2 (Ceccarelli 53), Silvana (Duffi 29), Pixel (X35 OD), Munjek F (M34), Mowgli (Class 40), Fangac (Grand Soleil 40), Dubrovnik (Enavigo 38), Damaco (Swan 45), Ča Sa (Justin ten),  Cesarica III (Elan Impression 514), Bokeljka (J 902 S), Adio Pameti (Elan 450), Crazy (Class 40), Ultra Stribor (First 40.7), Satan II (Stag 29), Tacit Consent (Club Swan 36), Magnum x3 (Justin ten MOD), Erco (Dufour 460), Blue Lady II (Salona 42) i Aurora (Dona 32). 

Uglavnom, u srijedu 2. prosinca organizatori dobivaju službenu odbijenicu od glavnog hrvatskog Korona stožera i moraju otkazati regatu za ovu godinu... unatoč pokušaju objašnjenja da je riječ o sportskom događaju na otvorenom moru, sa po jednom, najviše dvije osobe na brodu, poštivanju pomorske tradicije... stožer nije pokazao nimalo sluha i nije povukao svoju odluku.

Da bi se ipak održala kakva takva tradicija i da jedriličari mogu reći da su obilježili dan svog zaštitnika na prikladan način, nekolicina je odlučila prigodno odjedriti na ruti oko otoka Brača.

Najavilo se desetak jedrilica, a na kraju je oko Brača jedrilo njih osam.

Prvi plan je bio da se s jedrenjem krene od Marjanskog Instituta, pa kroz Splitska vrata, te da se lijevim bokom ostave Zečevo (ispred Vrboske - otok Hvar) i Brač i vrati natrag u Split. Izvorna ruta bila je oko 65NM, ali bonaca ujutro u petak u Splitu bila je razlogom da se na motore prebace do Mrduje i da s jedrenjem krenu od nje. Ostatak rute je bio jednak, ali na jedra se sad trebalo prijeći desetak milja manje.

Vremenska prognoza na nastavak dana bila je dosta vjetrovitija od jutra, pogotovo u dijelu nakon zalaska sunca. Najavljeno je, a kasnije je i stiglo, jugo koje je kako je mrak postajao sve gušći bivalo sve jače. Konstanto je puhalo više od dvadeset čvorova, a na refule i preko 30! Na moru takav razvoj situacije hvatao je jedriličare prilikom dolaska na istočnu puntu Brača i okretanjem prema Splitu. Posljedično su svima značajno narasle brzine jedrenja i do Splita stižu dosta brzo. 

Većina jedrilica jedri s genakerima, a samo je Pixel sa spinakerom. Samim tim prejedrili su značajno manje milja, ali s obzirom na noć i snagu vjetra nije bilo u pitanju ugodno casual jedrenje. Najbolje se to može vidjeti iz maksimalnih brzina koje su u toj etapi treninga postigle sve jedrilice. U priloženim tablicama može se vidjeti koji brojevi su u pitanju i da je bila riječ o stvarno brzom jedrenju u povratku.

Kako su svi davali sve od sebe, jedrenje je često bila na rubu. Tacit Consent dva puta je imao štraorcadu. Crazyju se ispred Jesenica otkačio prednji štraj, pa flok i genaker završavaju u moru, a jarbol srećom ostaje uspravan. Roić fiksira jarbol, sređuje problem, izvlači jedra iz mora i ponovno diže sve i nastavlja jedriti! Magnum upada u probleme pred Splitom prilikom spuštanja genakera. Zamislite malenu Silvanu po 30 juga s genakerom u zraku...

U svakom slučaju, na moru su bili iskusni jedriličari i svi su se sretno vratili doma, a kao jedan od rezultata ovog jedrenja izrodila se inicijativa da se pokuša pokrenuti off shore trening liga. Nadam se da će ta inicijativa zaživjeti i da će se uspješno raširiti po cijelom Jadranu, a također i da će se uskoro ukinuti zabrana organiziranja regata i da će se već iza Božića održati trening regata osam Melgesa 24, odgođeno Prvenstvo Hrvatske za DF65, kao i tradicionalna Novogodišnja regata na Hvaru.

 

 

Statistika dionice Mrduja - Sumartin [cca 26NM]

  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Tacit Consent 04:41:00 31.51 6.73 12.33
2. Crazy 05:03:00 32.74 6.48 9.38
3. Magnum x3 05:14:00 31.84 6.09 9.81
4. Mila 8 05:15:00 33.18 6.32 10.08
5. Blue Lady II 05:45:00 35.28 6.14 8.61
6. Pixel 05:49:00 31.64 5.44 8.89
7. Silvana 06:11:00 31.24 5.05 8.78
8. Adio pameti        

*statistika na osnovu uzoraka u vremenskim intervalima od 5 sekundi

 

Statistika kompletne rute [cca 52NM]

  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1.  Tacit Consent 07:25:00 63.72 8.59 19.09
2. Crazy 07:35:00 61.24 8.08 18.12
3. Magnum x3 08:25:00 61.85 7.35 16.02
4. Mila 8 08:30:37 64.14 7.54 14.94
5. Pixel 08:58:00 58.73 6.55 14.12
6. Adio pameti 09:02:00      
7. Blue Lady II 09:06:20 63.04 6.92 13.44
8. Silvana 09:53:00 58.90 5.96 12.53

*statistika na osnovu uzoraka u vremenskim intervalima od 5 sekundi 

 

Playback jedrenja možete pronaći na priloženom linku. 

 

Naslovna foto: Maja & Joško