Prošli vikend naš miješani dvojac s off shore sklonostima imao je trening u Tršćanskom zaljevu, odnosno kombinaciju dva dulja transfera i jednu neplanirano kratku regatu kao glavni događaj vikenda.

Naravno, riječ je o Petri Klibi i Ivici Kosteliću koji su imali u planu nastup 59. regati koja se jedri na ruti od Trsta do svjetionika Sveti Ivan na pučini ispred Rovinja i natrag. Njih dvoje su izabrali ovu regatu da bude još jedna u nizu priprema za kvalifikacije koje bi se trebale organizirati za nastup na Olimpijskim igrama u Parizu.

Trenutna situacija po tom pitanju je još uvijek poprilično nedorečena i niti jedan bitan detalj još nije objavljen. Tako da se još uvijek ne zna na kojim jedrilicama će se jedriti kvalifikacije, odnosno sama olimpijska regata, ne zna se koliko regata će biti kvalifikacijskih, da li će postojati norme itd. Uglavnom, sve ono što se unaprijed zna za svaku klasu i sport to za miješane off-shore posade još nije definirano i objavljeno.

Moguće je da World Sailing i MOO čekaju da prođe odgođena Olimpijada u Tokiju, pa da s tim podacima izađu pred javnost, ali s obzirom da je riječ o nečem novom i da su financijska ulaganja potrebna za nabavljanje nove jedrilice za treninge i nastupe na regatama poprilična, sigurno bi svima bilo draže da se pravila igre znaju unaprijed. Najbolji primjer je Europsko prvenstvo organizirano u kolovozu u Marseilleu. Jedrilicama Luka 30, čiji jedan od prvih nastupa je bio na Uskrsnoj regati na Hvaru 2017. godine.

Posade koje su se prijavile za nastup morale su iznajmiti ove jedrilice, a kompletni troškovi sa startninom bili su veći od 5.000 eura!

U kombinaciji za službenu jedrilicu se nalazi još nekoliko renomiranih proizvođača poput Dehlera, Jeaneaua, Beneteaua i Farr Easta. Nebitno koja tvrtka se odabere za službenog dobavljača, ulog kojeg će imati pojedini tim je popriličan i bit će vrlo teško osigurati sredstva za zatvaranje financijske konstrukcije u koju će trebati ukalkulirati da je vrlo realna mogućnost da organizator svakog kvalifikacijskog natjecanja regatu oglasi po nekom drugom modelu jedrilice, jer nije baš jednostavan logistički pothvat prenositi jedrilicu od tridesetak stopa na nekoliko različitih Europskih, pa i svjetskih lokacija tijekom svake godine.

Ali vratimo se regati u Trstu.

Organizatori iz Yacht Cluba Adriaco regatu organiziraju s vrlo jednostavnom rutom. Start u Trstu, obilazak lanterne ispred Rovinja i povratak u Trst, ukupno 90NM. S obzirom da je prognoza bila dosta vjetrovita, a prijavilo se dosta jedrilica klase Mini 650, samo za njih je definirana nova ruta koja je bila više od 30NM kraća. Naravno, razlog je bio da i male i velike jedrilice stignu do cilja u otprilike istom vremenu i da se izbjegnu eventualne štete i problemi koje bi mogao izazvati jaki vjetar:

Ali tu nije bio kraj priče: 

Ja i Petra smo krenuli da odjedrimo off shore regatu Trst - Sv.Ivan - Trst. Međutim, organizatori su nas obavijestili da je prijavljeno osam Minija i postavili nam pitanje da li želimo jedriti s njima u skupini. Naravno, mi smo to prihvatili jer nam je želja bila da napokon zajedrimo sa sebi sličnima.
Ali za Minije je ruta promijenjena na 60 milja unutar Tršćanskog zaljeva.
Da bi sve bilo zanimljivije kad smo stigli u Trst baratalo se s prognozom koja je potvrdila one koje su bile aktualne već nekoliko dana, a to je da će hladna fronta prijeći preko Trsta u noći kad je trebao biti start.
Prognoza je stvarno dosta loše izgledala, osim tog noćnog vala trbeo je uslijediti još jedan sličan dan kasnije i ljudi su počeli masovno najavljivati svoja odustajanja... Tada organizatorima nije preostalo ništa drugo nego da premjeste start na idući dan ujutro. Inače je trebao biti noćni start, poput Jabuke, u 22:30. Osim te izmjene obavijestili su sve natjecatelje da će ruta biti skraćena i da će se jedriti samo coastal race u vremenskom prozoru od petnaestak sati između dva vala te fronte.
Što se toga tiče efekt je bio pozitivan jer na kraju su se svi pojavili na startu i regata je bila OK.
U našoj grupi na kraju je jedrilo ukupno šest Minija, tri serijca i tri prototipa. I iako smo jedrili po vrlo laganim vjetrovima i bonaci za nas je ispala vrlo zanimljiva regata, jer smo imali konstanat dvoboj s jednim od prototipova koji je bio 250kg laganiji od nas!
Njegov broj je 303 i iz njega se vidi koliko je to stara jedrilica, ali svejedno je bila riječ o kompletno karbonskoj jedrilici i razlici od 250 kg na 1000kg.
Neko vrijeme smo i mi vodili, ali kako to biva u tim uvjetima netko dobije neki privatni vjetar i ode i tako je na kraju i ispalo. Puhalo nam je otprilike sa sjevera. Pretpostavljam da je u pitanju bio neki "land breeze" jer je tu noć kad je stigao prvi val fronte u brdima je pao snijeg. Ali to je bilo stvarno slabo. Ujutro je puhalo 5-8 čvorova, a poslijepodne 3-6.
A da sve bude još bolje stalno smo jedrili u orcu. Polje je bilo u trokut i svaki put kad bi okrenuli oznaku i ušli u novu dionicu i vjetar bi okrenuo toliko da nam je svaki put bila orca...
I na kraju, nakon osam sati jedrenja završili smo sedam minuta iza njega. Uglavnom, zadovoljni smo rezultatom, jer za razliku od prethodne dvije regate ovaj put nismo napravili niti jednu pogrešku i stvarno dobro smo jedrili.
I druga dva prototipa su bila dosta laganija od nas, ali 303 je bio u rukama lokalnog jedriličara koji je znalački iskoristio svoje poznavanje lokalnog akvatorija.

Ivica Kostelić, koskiper Libere

Nakon završetka regate Petra i Ivica su tijekom noći krenuli natrag prema Puli u koju su nošeni burom dojedrili već sutradan ujutro.

Pula je inače nova baza Libere i tu će biti do daljnjeg, a prva iduća regata na kojoj će nastupiti CRO mixed offshore team trebao bi biti 2. Susak koji je najavljen za drugu polovinu studenog. Riječ je o regati koju su lani započeli u YC Croatia i od početka se oglašava za konkurenciju dvojaca i posada.

Nakon nje slijedi pauza zbog početka skijaške sezone i Ivičinih trenerskih obaveza.

 

Naslovna foto: Alberto Lucchi