Nakon otvaranja ovogodišnjeg European Sailing Series, ciklusa regata klase Melges 24 za Europski kup, što je odjedreno u Rovinju prije par tjedana, jedriličarski klub Società Triestina Sport del Mare iz Trsta bio je domaćin drugoj regati a na kojoj je nastupila i posada jedrilice Blue Label iz YC Croatia.

U Trst je pristiglo ukupno 19 posada iz cijele Europe, a pobjedu je odnijela Mađarska ekipa na Seven Five Nine.

Hrvatsku je ovog puta predstavljala samo jedna posada i to momci i djevojke iz kluba iz Ičića. Jedrili su u međunarodnom sastavu, a razlog je bila masa i najavljeni uvjeti laganog vjetra. Uz Petra Smojvera, Davora Jelaču, Hrvoja Petrovića i Niki Keser zajedrio je i "local knowledge guy". Riječ je o dečku koji još ovu sezonu jedri u klasi Optimist, Alessandru Mangioneu.

Alessandro je uključen u posadu na preporuku organizatora, a na kraju se pokazao kao izvrsno pojačanje i vrlo jak skriveni adut u rukama naše ekipe.

U petak smo imali buricu, a jedrili smo na polju koje je bilo na 5-6 milja od Trsta prema Kopru.
Vjetar je bio dosta nestabilan, a uspjeli smo odjedriti tri plova po snazi koja nije prelazila 10-12 čvorova.
U subotu smo uspjeli odjedriti čak četiri plova, a puhao nam je maestral. Regatno polje ovog puta bilo je na drugoj lokaciji. RO nas je odveo u zonu na drugoj strani, prema Monfalconeu, koja je također bila udaljena 4-5 milja od Trsta.
Na početku smo imali lagane uvjete, a kasnije je pojačalo na max 12 čvorova. Ovdje stvarno moram pohvaliti RO koji je odlično reagirao na sve promjene i izvukao najviše što je mogao.
Zato smo u nedjelju relativno rano završili. Imali smo samo dva plova, ponovno u istoj zoni, ali ovog puta po buri.
Taj kraj je bio zeznut, jer kako smo ulazili u cilj tako nas je počela hvatati nevera, spustilo se nebo na zemlju... tako da smo tukli orcu prema Trstu po ogromnoj kiši.
A Alessandro nam se pokazao kao pun pogodak. Dečko još ovu godinu jedri u Optimistu, a od rezultata koje je ostvario pohvalio nam se s četvrtim mjestom na Sv.Nikoli u Puli. S obzirom na konkurenciju na toj regati od 400-500 Optimista mislim da je stvarno riječ o dobrom jedriličaru.
Pretpostavljali smo da će dobro poznavati domaći teren, ali bio je mnogo bolji od toga. U svim prvim plovovima svakog dana pogađao je iz prve koja strana je dobitna, a kasnije bi nas ostali kopirali.
Znam da postoje neke njihove lokalne sheme po kojima oni jedre, ali i reagirao je na neke promjene strašno brzo.
Pokušali smo ga vrbovati i za ubuduće, tako da će možda s nama doći i na neku hrvatsku regatu.

Petar Smojver, Blue Label

Najsnažniji bljesak posade Blue Labela bio je u prvom plovu drugog dana kad su jedrili po maestralu. Alessandro im je odmah predložio jedrenje na lijevoj strani, neovisno o tome da li su startali u prvom ili drugom redu. Posljedica je bila da su orcu okrenuli kao prvi!

Zatim su vodili i dalje do krme, ali su ih onda profi ekipe počele hvatati u drugoj orci. Uglavnom, taj plov završavaju na šestom mjestu, ali s minimalnim zaostatkom za vodećima.

Foto: ZGN

Mađari, koji su slavili u Trstu, do pobjede su stigli zahvaljujući dobrom otvaranju regate. U prva četiri plova tri puta su pobijedili. Na kraju su imali 20 kaznenih bodova, a drugoplasirani Gilles i trećeplasirani White Room po jedan više od onih ispred njih.

759 i Gilles su u Rovinju bili 10. i 6. dok je White Room bio prijavljen, ali nisu zajedrili.

Uz šesto mjesto u četvrtom plovu imali su još jedan rezultat u top ten, a to je 8. mjesto u posljednjem jedrenju. Nakon dva odbacivanje, najslabiji rezultat koji im se bodovao bio je 13. mjesto, a koji su im bili ostali rezultati možete vidjeti na ovom linku.

Iduća regata Melges 24 European Sailing Series jedri se u Austriji za tri tjedna, 27 - 29. svibnja, dok je prva iduća regata u Hrvatskoj tek u rujnu.

Neslužbeno saznajemo da su domaćini očekivali značajno veći odaziv posada iz Hrvatske. Međutim, nisu računali na problem s kojim se inače susreću organizatori hrvatskih jedriličarskih regata u proljetno/ljetnom periodu, a to je početak charter sezone i profesionalna povezanost velikog broja jedriličara s ovom granom turističke industrije. Naravno, to nije samo problem hrvatskog jedrenja, već se s tim susreću i timovi u inozemstvu. U ovom periodu se održavaju i mnoge popularne inozemne regate na kojima nastupaju profesionalne posade u čijim sastavima su i jedriličari iz klase Melges 24.

 Naslovna foto: ZGN