Iako je za ovo jubilarno izdanje svoje regate Organizacijski odbor izvukao regatu van marine i približio je građanima i posjetiteljima Biograda, nije trebalo posezati za mjerom koja je bila na prethodnom izdanju regate, a to je da se ograniči broj sudionika.

Lani se zbog dobro poznate, nikom drage, atmosfere oko Kovida flota ograničila na 15 jedrilica, ali zato je ove godine bilo praktički po svim normalnim običajima. Iako su se organizatori potajno nadali da će se okupiti 35 jedrilica u čast 35. izdanja regate to se nije ispunilo, ali broj sudionika pokazao je da je regata sigurno u uzlaznoj putanji.

Bilo je prijavljeno 20 posada, ali na kraju samo jedna nije stigla u Biograd. S obzirom na uvjete na moru i sva popratna događanja mora im biti žao zbog promjene odluke, ali s druge strane kompletna atmosfera oko regate i lijepe slike snimljene na njoj sigurno će biti mamac mnogim drugima za iduće njeno izdanje.

Program je i ove godine bio dvodnevni. Jedrilo se u subotu i nedjelju, a program je ispunjen u maksimalnom obimu. U subotu je odjedrena kompletna ruta duljeg navigacijskog plova koji je od Biograda vodio na jugoistok oko Vrgade, pa oko Gnalića, prema Pakoštanima (Babuljašu) i natrag u Biograd. RO je na toj ruti napravio samo jedno manje skraćenje koje se ticalo najmanjih jedrilica u regati. One nisu imale obavezu obilaska Vrgade, već je njihova obaveza bila otočić Kozina na sjeverozapadnoj strani Vrgade. Ostatak rute bio je svima jednak.

Nakon što je i Severnica, maleni Elan express stigao u cilj zajedrio se i drugi plov. On se odjedrio na najprepoznatljivijoj Biogradskoj ruti, a to je između lanterne (odnosno bove s druge strane startne linije) i plićine Kočerka.

Za nedjelju program je ponovno predvidio dva plova, ali ovog puta jedrilo se na malo "zahtjevnijoj" ruti. Nakon starta obilazila se bova postavljena u vjetar, i ovog puta u smjeru jugoistoka. Potom se jedrilo oko otočića Planca, pa oko bove sa startne linije koju se ostavljalo desnim bokom, pa oko otočića Sv.Katarina koju se ostavljalo lijevim bokom, natrag na bovu od orce i u cilj ispred lanterne. Takva su bila oba plova.

Subotnji start smo imali po jugozapadu, da bi kasnije okrenulo na jugo i bilo ga je petnaestak čvorova. Cijelo vrijeme je lijepo puhalo, stvarno nije bilo nekih bonaca, osim na početku na samom startu prvog plova.
Prvi plov je bio stvarno brz. Svi su okrenuli Vrgadu, mali su ostavili Gnalić, pa smo prošli kroz Pakoštane i natrag u Biograd.
Imali smo i dogovor ako se taj plov brzo završi da idemo na još jedan štap. Tako smo nakon cilja čekali da okrene na maestral da možemo startati u vjetar, a ruta nam je bila klasična. Plić Kočerka, bova kod rive i još jednom oko Kočerke.
Uglavnom, bilo je lijepo, vjetra je bilo čak i više nego što smo se svi nadali.
Ove godine potiho smo se nadali da će se skupiti 35 brodova, ali eto, morat ćemo s tim sačekati iduću godinu.
Ali mislim da dižemo cijelu regatu na viši nivo i da su svi sudionici bili zadovoljni, jer je bilo baš opušteno. Pogotovo nakon ove dvije godine patnje ovakvu regatu i ovakav pristup regati.
Sav popratni program oko regate bio je stvarno super.. i petak i subota i nedjelja. Mislim da bi svaka regata trebala imati takav početak i kraj.

Rajko Guberinić, koordinator regate

 

Nedjeljna jedrenja krenula su pola sata ranije nego u subotu. Prvi start bio je u 10:35 i vjetar je pomalo jačao kako se plov približavao svom kraju. Puhalo je oko 12-13 čvorova, da bi u drugom plovu vjetar bio najsnažniji na startu, i kasnije se ustabilio na desetak čvorova.

U sva četiri plova raspored tijekom jedrenja bio je uglavnom jednak. Na čelu flote bio je Erco D' koji je stvarno suvereno vodio svaki plov, a jedino drugo mjesto desilo se u trećem plovu kad ga je pred ciljem prestigao Karpo.

Dosta dobro su jedrile i posada Ruzine, te dvojac na Oscaru, ali s obzirom da je regata bila Open karaktera, sa svojom veličinom nisu mogli parirati spomenutom dvojcu.

Ostale ekipe nisu bile ni toliko opremljene s prednjim jedrima kao Erco D'. Karpo, Oscar i Ruzina, jer je uglavnom riječ o charter jedrilicama ili vremešnim obiteljskim krstašima, pa se i cijela regata mogla gledati kao regata onih s genakerima i drifterima, odnosno onih koji su u krmu jedrili s leptir konfiguracijom.

U svakom slučaju svatko je pronašao sebi ravnu konkurenciju i uživao u nadmetanju, a kako su pojedinačna jedrenja izgledala na moru možete analizirati u playback animacijama na donjim linkovima.

Rezultate regate po skupinama možete pronaći na ovom linku a najbržom jedrilicom na regati proglašen je već spomenuti Erco D'.

 

Playbackovi